Toptan kadın giyim sektörünün gelişmesi için kurulan dijital finans destekli bir toptan satış platformu kullanıcılarına geniş bir ürün yelpazesi sunarken üreticilerin de koleksiyonlarını dünyanın dört bir yanına ihraç etmesini sağlıyor. E-ticaret, son yıllarda hem dünyada hem de Türkiye’de hızla büyüyen bir sektör haline geldi. Ticaret Bakanlığı’nın son yayımladığı verilere göre Türkiye’nin e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %109,7’lik artışla 652,7 milyar TL’ye ulaştı. 2023’te e-ticaret ekosisteminde en çok ivme kazanan sektörlerin ilk sıralarında ise tekstilin bulunduğu belirtiliyor. TÜİK Hane halkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması da e-ticaret sitelerini kullanan bireylerin %75,5’inin kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın aldığı görülürken, bu kategoriler e-ticarette toplam %13,92 paya sahip bulunuyor.
“Toptan kadın giyim üreticilerinin ihracat potansiyelini artırıyoruz” Görsel Kaynak: Freepik
“Toptan kadın giyim üreticilerinin ihracat potansiyelini artırıyoruz”
Dijital finans destekli bir toptan satış platformu olan Chovvk, üreticilerin koleksiyonlarını sergileyerek hem markaların büyümesini sağlıyor hem de alıcıların istedikleri ürüne daha kolay ulaşmalarına aracılık ediyor. Chovvk’un Kurucusu Altan Kabakçı, e-ticaret ve teknolojik altyapının üreticilere sağladığı avantajları şöyle sıralıyor: “Toptan kadın giyim sektöründeki üreticilerin koleksiyonlarını hızlı ve moda trendine uyumlu bir şekilde, müşterilerine doğru fiyat ve yöntemle sunmasını sağlıyoruz. Üreticilerin ERP ya da MRP gibi yazılımlara sahip olmaları, ham maddenin takibinden web sitesine konulacak ürüne kadar geçen süredeki bütün süreçleri takip edebilmeleri, maliyet ve kârlılık açısından rekabetçi olabilmelerini mümkün kılıyor. Biz de bu ihtiyacı karşılamak için e-ticaret ve teknolojik altyapımızı geliştirdik.”
E-ticaret, ERP ve süreç yönetimi, web sitesinin kurulumu ve uygulama aşamaları gibi tüm süreçleri profesyonel ekipleriyle yönettiklerini söyleyen Kabakçı; “Üreticilerimiz, sitemizde koleksiyonlarını sergileyerek daha geniş kitlelere ulaşabiliyor, siparişleri online olarak alabiliyor, lojistik süreçlerini bize devrederek işgücünden ve maliyetten tasarruf ediyor. Ayrıca, hedef pazar analizi ve seçimi konusunda da yol haritası çiziyoruz. Böylece, üreticilerimizin ihracat potansiyelini artırıyoruz” diye konuştu. Kabakçı uzun vadeli stratejik planları arasında da özellikle tedarik zincirinin ABD ve İngiltere’de doğru işleyebilmesi için bu ülkelerde şirket ve akıllı lojistik depolar kurarak gelen talebe anında cevap verebilme hızına erişebilmenin bulunduğunu sözlerine ekledi.
https://www.textilegence.com/toptan-kadin-giyim-ihracati-e-ticaretle-buyuyor/