Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

4 saatte 250 milyon dolarlık iş hacmi

RAHİME SEZGİN - İSTANBUL
Türkiye İşadamları ve Sanayicileri Konfederasyonu’na (TUSKON)  bağlı  dört derneğin bir araya gelmesi ile düzenlenen Tekstil Sektörü İşbirliği Toplantısı’nda 4 saatte yaklaşık 250 milyon dolarlık iş hacmine ulaşıldı.
 
Organizasyon İstanbul Sanayici ve İşadamları Derneği (İSİAD), İstanbul Genç İşadamları Derneği (İGED), Florya İşadamları Derneği (FİADER) ve İhracatçı ve Sanayici İşadamları Derneği’nin (İHSANDER) katılımı ile gerçekleştirildi. Açılış konuşmasında tekstil sektöründe tedarikçi firmaların önemine değinen LCW Yönetim Kurulu Üyesi ve TUSKON Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı İsmail Hakkı Kısacık yurtdışına mal gönderirken koli etiket gibi tedariklerde sıkıntı yaşandığında bütün ticaret hacminin etkilendiğini söyledi. Kısacık, bu nedenle sektördeki birleşme ve işbirliği artışının bu tür etkinliklerle sektörün hem iç hem de dış pazarda büyümesi için önemli olduğunu vurguladı. Konuşmasında tekstilde Türkiye’nin verimliliğinin altını çizen Colin’s İcra Kurulu Üyesi Yavuz Eroğlu, enerji ve insan kaynağı daha ucuz olmasına rağmen Mısır’daki fabrikalarında 100 kişi 100 pantolon dikerken Türkiye’de aynı sürede 100 kişinin 200-250 pantolon dikebildiğini belirtti. FİADER Yönetim Kurulu Başkanı Tacettin Nagiş ise bütün dünyaya talip olduklarını ifade ederek, işbirliği yapmanın önemine değindi. İçerdeki ticaret hacmini artırmayı hedeflediklerini ifade eden İHSANDER Yönetim Kurulu Başkanı Aykut Büyükekşi sektörün nitelikli işgücüne ihtiyaç duyduğunu vurgulayarak yaşadıkları sıkıntıları dile getirdi: “Maalesef yeterli ara eleman yok. Meslek liseleri ile bir parça bu sorunu çözmeye çalışıyoruz ama yeterli değil. İSİAD Başkanı Cihat Özbekli, TUSKON’un ihracatı artırıp, cari açığı azaltmak gibi ortak bir kültürleri olduğunu belirterek 3 bin üyesi bulunan bu dört derneğin de bunun için çabaladığını söyledi. İGED Başkanı Hüseyin Ataol hazır giyim ve tekstilde dünyanın bir numarası olmayı hedeflediklerini kaydetti.  Ataol, bunun için ikili iş görüşmelerinin tekstil sektöründeki iş ortaklığı kültürünü artırması ve  tanıdık yoluyla iş yapmanın ötesine geçerek kurumsallaşmayı sağlaması gerektiğini aktardı.
ZAMAN