Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Bebe-çocuk giyimci, üretime 'dedektör'lü kontrol getiriyor

Kayıtlı faal firma sayısı 4 bine, istihdamı da 70 bine ulaşan Bursa bebe çocuk konfeksiyonu sektörü, üretimine dedektörlü kontrol uygulaması da getirerek, Avrupa standartlarına ulaşacak.

BURSA - Türkiye bebe çocuk konfeksiyon üretiminin yüzde 80'ini tek başına karşılayan Bursa, sektörün cazibe merkezi olduğu Vişne Ticaret Merkezi ile büyüyor. İmalatının yüzde 70'inin ihracata kanalize eden bebeciler, bu yıl özellikle Balkan ülkelerini radarına aldı. Kayıtlı faal firma sayısı 4 bine, istihdamı da 70 bine ulaşan Bursa bebe çocuk konfeksiyonu sektörü, üretimine dedektörlü kontrol uygulaması da getirerek, Avrupa standartlarına ulaşacak. Sektörün hedefi Avrupa ve Amerika pazarlarında da etkin olmak.

Üretimlerini Avrupa standartlarına ulaştırarak, yeni pazarlar kovalamak istediklerini söyleyen Bebe Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) Başkanı Ömer Yıldız,"Yabancı pek çok müşterimiz 'made in Turkey' ibaresini özellikle istiyor. Bu pazarlardan aldığımız güçle Vişne Ticaret Bölgemizin fiiliyatta olan gücünü dünya da bilsin istiyoruz. Çünkü sektörümüzde bir değişim rüzgarı esiyor. Yaklaşık 15 yıl önce tekstilde Çin fırtınası başlamıştı, fakat bugün bu durum Türkiye'yi etkilemiyor. Türkiye'de üretilen ürünler basic sınıfından çıktı. Tasarımıyla, kalitesiyle farkını gösterdi. Artık Türk malı 'Made in Turkey' etiketinin daha büyük, daha görünür olmasını istiyorlar. Bebe çocuk giyiminde sınıf atladık" dedi.

Üretimin yüzde 70'i ihraç ediliyor

Bursa'da sektörün ihracatta da söz sahibi olduğuna dikkati çeken Yıldız, 5 kıtanın neredeyse tamamına ihracat gerçekleştirdiklerini, ticaretlerinin siyasi sorunlardan etkilenmediğini bildirdi. Yıldız, "Ermenistan buna örnek. Rusya ile uçak krizimiz oldu, ihracatımızda yavaşlama oldu ama durmadı. Yunanistan'a ihracatımız gayet güzel. 5 kıtanın neredeyse tamamına ürün veriyoruz. Çünkü artık fasoncu değiliz, ürünlerimizi kendi markamızla, kendi etiketimizle dünyaya satıyoruz. Üretimin yüzde 70'ini ihraç ediyoruz. Bir dönem etkiliyken zamanla zayıf kaldığımız veya kaybettiğimiz pazarlara yeniden giriyoruz. Balkanlar bu pazarlardan biri. Bu bölgedeki hakimiyetimizi hızla artırıyoruz. Yine Avrupa ve Amerika hedeflerimiz arasında" diye konuştu.

Hedef pazarları sektörü terbiye edecek bölgelerden seçtiklerini, bunun üretimde kalitenin artmasını sağladığını anlatan Yıldız, "Mesela kırık iğne konusu. basit görünebilir ama Avrupa çok hassas. Dikiş yaparken iğne kırılır ve içinde kalma riski vardır. Aslında bu konuda hassasız, el yordamıyla bulunur. Ama Avrupa ile ticaret yapmaya başladığımızda dedektörle kontrol gibi standartlarına da uymamız gerekiyor. Kendimizi bu standartlara uydururken, genel üretimimizi de uyduruyoruz. Afrika'ya, Irak'a, Uzakdoğu'ya yaptığımız ürünler de bu standartlarda oluyor" dedi.

dünya.com