Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Bu kıyafetler çocukları aşıyor

Bir perakende markası geçtiğimiz günlerde çocuk giyim ürünlerini tanıtmak için reklam filmi yayınladı ve büyük tepki aldı. Sadece film değil, koleksiyonun kendisi de çocukların ne ruhuna ne de bedenine uygundu.
Bu kıyafetler çocukları aşıyor!
Kadın giyimde moda dünyası her zaman yüksek performansla çalışıyor. Fakat kadınlar moda konusunda çok çabuk sıkılıp vazgeçebiliyor. Hal böyle olunca endüstri; daha bakir, daha tüketilmemiş pazarlar ve moda müşterileri peşinde koşuyor. Erkek ve çocuk giyim, önümüzdeki on yılın gözde pazarları olmaya çoktan aday. En lüksünden en hızlısına bütün moda endüstrisi son yıllarda gözünü bu pazarlara dikmiş durumda. Hele de çocuklar… Zira erkekleri yeniliğe ikna etmek kolay değil. Oysa çocuklar daha doğrusu anneler çocuklarına yeni bir şeyler alma, deneme konusunda oldukça istekli oluyor. Yeni nesil annelerdeki çocuğunun giyimi üzerinden statü sahibi bir imaj çizme gayreti, haliyle tartışmalarda adı geçen perakende markasını da ciddi bütçeli bir reklam filmi yaparak pazarı hareketlendirmeye yönlendirmiş olmalı. Açıkçası sosyal medyada özellikle Twitter’da eleştiri kadar belli bir bilinçten yoksun birçok anneden beğeni yorumları da almış olduğunu gördüm reklamın.
 
Çocuklar bu kıyafetlerle nasıl oynar?
 
Reklamda çokça tartışılan, “Okumadan yazmayı öğrendi.”, “Kedileri severim ama cat walkları daha çok.’ ve tabii billboardlarda öne çıkan ve adeta bir sömürüye dönüşen, “Bir beden büyük almayın. Seneye de giymem. Moda neyse onu giyerim.’’ gibi sloganlardan asıl hedef kitlenin çocuklar değil, onlara para verip bu kıyafetleri alacak anneler olduğu çok açık. Bu durum şu an change.org’da reklamın kalkması için oylanıyor, siz de girip oy kullanabilirsiniz.
 
Abartılı makyajlı beş yaşında kız çocuğunun cat walkları sevmesi kadar ona tasarlanan kıyafetler de başlı başına sorunlu. Çocuklar hayatının oyun yıllarında, düş kurup resim yaptıkları zamanda neden deri simsiyah ceketler giyip boyunlarına fular taksın. Bu tarz giyinen bir çocuğu parkta düşünemiyorum. Zaten sorun da burada. Onlar parklarda, bahçelerde yetişen çocuklar değil, annelerinin ellerinden tutup alışveriş merkezlerine giden, tabletinde uslu uslu oyun oynaması gereken ve çocuk hareketliliğinin yasaklandığı çocuklar.
 
Koleksiyonu yakından gördüğünüzde birçok ürün hem dokuları hem kumaştaki pamuk oranları itibarıyla çocuklara uygun değil. Bir dizi oyuncusunda gördüğüm elbise bu yaz çocuk reyonunda da vardı örneğin. Aynı kumaş, aynı model ve aynı desenle. Çocuk ürünleri hep pahalı bilinirdi zira içerik ve dokularıyla daha fazla işlemden geçerdi. Bundan dolayı aileler çocuklarına bir yaş büyüğünü alırdı.
 
Yurtdışında da ünlü markalar çocuklar için koleksiyonlar hazırlıyor. Gucci, Dolce&Gabbana gibi miniklerle büyükleri aynı koleksiyonda birleştiren markalar kötü örnek sayılabilir. Fakat örneğin Diane von Furstenberg’in Gap çocuk için hazırladığı kapsül çocuk koleksiyonu ne kadar da renkliydi. Adeta çocukların renkleri ve desenleri keşfettiği bir çalışma. Koleksiyonun sunumunda da çocukların aynı desenli kâğıttan fillerle, zürafalarla oynaması öne çıkarılıyor. Hayal dünyasına hitap eden bir tanıtım şekli bu. Stella McCartney de birkaç sezondur hazırladığı çocuk koleksiyonlarında hep rengârenk tasarımlar sunuyor. Koleksiyonların tanıtımı da çocukların yaramazlıkları ve muziplikleri üzerinden kurgulanıyor. Yani büyümüş de küçülmüş gibi bir muamele yok. Şimdilerde şehirdeki billboardlarda gördüğünüz çocukların gülümsemekten çok uzak simaları da dikkat çekici. Hâlbuki çocuklar olmadık şeye güler. Tabii o kapkara ve rahatsız tasarımlarla gülmesini de beklememek lazım.
 
İğneler geri geldi
 
Bu kış hanımefendiliğin simgesi yaka iğneleri yeniden ortaya çıkıyor. Mantoları, ceketleri yalnız bırakmamaya ant içmiş gibiler. Eğer hatırası olan eskilerden bir iğneniz varsa, hiç durmayın kutusundan çıkarın. Bu iğne akımı biraz da 60’lı yılların melankolik havasından ileri geliyor. Malum kış sezonu özellikle dış giyimde bir nostalji yaşanacak. Çiçekler konusundaki merak iğnelere de sıçramış durumda ama kalabalık değil, mümkünse tek bir çiçek motifi bazen tek bir yaprak kışın soğuk ve gri günlerinde size eşlik edebilir. Diğer bir iğne formu da incili iğneler.
 
zaman.com