Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Değer biçilemez küçük dokunuşlar

İlgili olmayanların pek de farkında olmadığı bir istikrarla 19 yıldan bu yana ilköğretim çağındaki çocukların yarına umutla bakabilmelerini sağlayacak çalışmaları yapıyor Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı.
 
Yaşı bir vakfa göre genç olmasına rağmen 2 milyon çocuğa ulaşmış. Bana göre işin bir diğer önemli yanı da profesyonel eğitmenlerin yanı sıra TEGV noktalarında görev alan üniversiteli gönüllüler. Çevremdeki pek çok genç TEGV gönüllüsü olurken bu çalışmaların onların karakterine olumlu yansımalarına da tanıklık ediyorum.
 
TEGV, Yapı Kredi Bankası işbirliğiyle sürdürdüğü “Okuyorum Oynuyorum” eğitim programına Mart 2014’ten başlayarak 8 hafta sürecek yeni bir projeyle devam edecek. ‘Renkli Kalemler’ adını taşıyan projede çocuklar kendi bölgelerinden haberlerle gazete çıkaracak. Projenin hedefi, “Gazetenin içerik ve biçimine karar verme sürecinde ortak karar mekanizmasını işletmeleri, amaca yönelik seçim yapmaları, haber içeriğinin ayrımcı/nefret suçu içermeyen ifadelerle oluşturulması yoluyla ayrımcılık karşıtı gözlemlerinin kuvvetlenmesi, meslekî etik tutumu geliştirmeleri ve yazı aracılığı ile teknolojiyle bağlarının kuvvetlenmesi” olarak tanımlanmış.
 
Gazeteler Samsun, Van ve İstanbul bölgesinde profesyonel eğitmenlerin yanı sıra 6 gazetecinin koçluğunda hazırlanacak. TEGV Kurumsal İletişim Departmanı Yöneticisi Özlem Çadırcı, bu projenin kendilerini çok heyecanlandırdığını söylüyor. Şahsen ben de çünkü projeye mentor gazeteci olarak davet edildim. Gönüllü görev yerim Van Feyyaz Tokar Eğitim Parkı. Bu çalışmaların sonunda hedefe ne kadar ulaşılır bilemem ama tek bir çocuğun hayatında fark oluşturabilmek bile gösterilen tüm çabaya değer.
 
Türk işadamlarını çaya davet ediyor
 
İngiltere hükümetinin en iddialı uluslararası pazarlama kampanyası GREAT, Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Ajansı (UKTI) tarafından sahipleniliyor. 2012 yılında başlatılan ve 3 yıl sürecek olan kampanyada amaç tüm dünyanın turizm, eğitim ve ticaret amacıyla İngiltere’ye gelmesini teşvik etmek. Adından sloganına, konumlamasından sunumuna kadar profesyonelce hazırlanan kampanyanın gerisinde küresel reklam ajans networkü WPP ve ünlü reklam adamı Sir Martin Sorrell bulunuyor.   
 
İngiltere İstanbul Başkonsolos Yardımcısı Rafe Courage, GREAT kampanyasının yansımalarını almaya başladıklarını, istenilen büyüklükte olmasa da İngiltere’de iş yapan Türk yatırımcıların arttığını söylüyor. Florence Nightingale Hastaneleri, HDM Steel Pipe, Kahve Dünyası, Airties, Koleksiyon Mobilya, Silk and Cashmere, BEKO, Sun Tekstil, Halk Yatırım ve Doors Grup İngiltere’de iş yapan Türk şirketleri listesinde yer alıyor.
 
İngiltere için Türkiye’den yatırım almak ve var olan ticarî ilişkiyi iki katına çıkarmak stratejik önem taşıyor. Bu nedenle neredeyse bir günde şirket kurmaktan işadamlarına 2 günde vize vermeye kadar her türlü kolaylık sağlanıyor. 17-18 Mart 2014 tarihlerinde İstanbul’da “Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi” düzenleniyor. Her iki ülkeden 500 kişinin katılacağı düşünülen zirve, Londra Finans Merkezi Belediye Başkanı Fiona Woolf tarafından himaye ediliyor. Zirvenin konuları arasında altyapı, teknoloji ve finans öne çıkıyor. İngiliz iş dünyası bu kadar davetkarken işbirlikleri yapmanızı öneririm. Zirve fırsatlar konusunda aydınlatıcı olacaktır. Ayrıntılı bilgi için www.britishbusinesssummit.com’a bakılabilir.
 
Eğer o yaptıysa sen de yaparsın!
 
Bu zorlayıcı söylemi sadece doğru yerde kullanıldığı zaman severim. Bir kadın hareketi olan TurkishWIN de kullanımı doğru yapmış. Hareket 3 yıl önce her alanda sayılarının artmasını umut ettiğim sosyal girişimlerden biri olarak Melek Pulatkonak tarafından başlatılmış. Pulatkonak’ın başlangıç motivasyonu ise ilginç. London Business&Economic School’da lisans, Colombia Üniversitesi’nde mastır yaptıktan sonra çokuluslu yeni teknoloji şirketlerinde çalışmış. Microsoft Küresel Yeni Girişim Takımı’nın üst yönetiminde işe boğulmuşken kendisi gibi Türk kadınlarının nerede, ne yapıyor olduğunu sorgulamaya başlamış. TurkishWIN fikri de böyle doğmuş. Amaç, uluslararası bir Türk kadın networku kurmak.
 
    Girişimin Boston, New York, San Francisco, Londra ve İstanbul’dan 400 kadın üyesi var. Ankara, Chicago ve Florida’da da aksiyon almaya hazırlanıyor. TurkishWIN’in vizyonu, “dünyanın her yanında, çalışan kadınlarımızın deneyimlerini paylaşarak birbirlerini esinleyebilecekleri bir network oluşturmak ve küresel bir hareket başlatmak.” Girişimi, diğer kadın hareketlerinden farklı kılan yanı ise oluşumu bir arada tutan misyonu. Üyelerin anlatabileceği bir hikâyesinin olması ve deneyimlerini paylaşarak birbirlerini güçlendirmeleri bekleniyor. Çünkü biliniyor ki başkalarının hikâyesi kadınların kendilerinde var olan potansiyeli keşfetmelerine, daha da önemlisi gerçekleştirmesine neden oluyor.
 
Erkekler üye olamaz!
 
Aralarında saygın pek çok ismin bulunduğu girişimde ağırlıklı genç profesyoneller (%34) olmak üzere, girişimciler ve CEO dahil her kademeden kadın yöneticiler bulunuyor. Erkekler ise hangi statüde olursa olsun üye olamıyor. Eşleri çalışmayan pek çok işadamı, kızlarına TurkishWIN üyelerinin rol model olmasını istiyor. Bu nedenle öğrencilere yönelik çalışmalar da yapılıyor. TurkishWIN’in üye öğrenci oranı %14 iken akademisyenlerin oranı %2. TurkishWIN ile ilgili daha fazla bilgi isteyenler info@turkishwin.com’a sorabilir.
 
TurkishWIN, ülkemizin kanayan kadın sorunlarının ötesinde kendini gerçekleştirme yolunda emin adımlarla yürüyen kariyer sahibi eğitimli kadınların güç birliğini temsil ediyor. Toplum sarmalının hangi katında olursa olsun kadına ve onun sağduyusuna hep inanmışımdır. TurkishWIN’e de bu açıdan yaklaşıyor ve kadınların yönetim kademelerinde daha çok yer almasını ülkemizin selameti açısından elzem görüyorum.
 
zaman.com