Bu yılın ilk altı aylık döneminde deri ürünleri ihracatı yüzde 25 artışla 664 milyon dolara yükseldi. En önemli pazar Rusya' ya ihracat düşerken, batı Avrupa pazarlarında yüzde 30' ların üzerinde ihracat artışları yaşandı. Sektör ihracatının üçte birini ayakkabı karşıladı.
Türkiye, deri ve deri ürünleri ihracatının en önemli pazarı olan Rusya’ya yapılan ihracat, bu yılın Ocak-Haziran döneminde yüzde 4,2 düşüşle 128,1 milyon dolar olarak gerçekleşti. Rusya’nın deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı ise bu dönemde yüzde 19,3’e gerilemiş bulunuyor. İkinci büyük pazar İtalya’ya yapılan deri ve deri ürünleri ihracatı ise, 2011 yılı Ocak-Haziran döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 38,5 artışla 70 milyon dolara ulaştı. İtalya’nın deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı yüzde 10,5 olarak kaydediliyor. Almanya’ya yapılan ihracat, 2011 yılı Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33,9 oranında artarak 59,3 milyon dolara yükseldi. Almanya’nın deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı bu dönemde yüzde 8,9 oldu. Fransa’ya yapılan deri ve deri ürünleri ihracatı, bu yılın Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,9 artışla 40,9 milyon dolara yükselmiş bulunuyor. Fransa’nın deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı bu dönemde yüzde 6,2 oldu. 2011 yılında toparlanarak kriz öncesi performansını yakalayan İngiltere’ye yapılan deri ve deri ürünleri ihracatı, bu dönemde yüzde 105,8 artışla 28,5 milyon dolar olarak gerçekleşti. İngiltere’nin deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı söz konusu dönemde yüzde 4,3 olarak kaydedildi. Son dönemin yükselen pazarı Ukrayna’ya yapılan deri ve deri ürünleri ihracatı ise, Ocak-Haziran döneminde yüzde 164,3 artışla 23,7 milyon dolara çıkmış durumda. Ukrayna’nın deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı bu dönemde yüzde 3,6 oldu. Deri giyim düşüşte Ham deri ürün grubundan bu yılın Ocak-Haziran döneminde ihracat bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 59,4 oranında azalarak 88 bin dolar olarak gerçekleşti. Ham kürk grubu ihracatı, bu yılın Ocak-Haziran döneminde 10 bin dolar olarak gerçekleşerek bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 93,8 azalmış bulunuyor. Ham deri ve ham kürk ürün grupları toplamında bu yılın Ocak- Haziran döneminde 98 bin dolarlık ihracat yapılmış olup, bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracat yüzde 74,1 oranında azaldı. Yarı işlenmiş / bitmiş deri ürün grubundan 2011 yılı Ocak-Haziran döneminde 70,7 milyon dolarlık ihracat yapıldı, bir önceki yılın aynı dönemine göre artış oranı yüzde 31,4 seviyesinde bulunuyor. Bu ürün grubunun toplam deri ihracatındaki payı yüzde 10,6 olarak kaydedildi. İşlenmiş kürk grubu ihracatı, 2011 yılı Ocak-Haziran döneminde yüzde 126,7 oranında artışla 51,7 milyon dolara yükseldi, bu ürün grubunun toplam deri ve deri mamulleri ihracatında payı yüzde 7,8’e çıktı. Yarı işlenmiş/bitmiş deri ve işlenmiş kürk ürün grupları toplamında bu yılın Ocak-Haziran döneminde 122,4 milyon dolarlık ihracat yapıldı, bir önceki yılın aynı dönemine göre artış oranı yüzde 59,8 seviyesinde. Bu ürün grupları toplamının deri ihracatındaki payı yüzde 18,4 olarak kaydedildi. Deri giyim ürün grubundan gerçekleştirilen ihracat, 2011 yılının Ocak-Haziran döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 oranında azalarak 98,3 milyon dolar seviyesinde gerçekleşmişti. Deri giyim ürün grubunun toplam deri ihracatındaki payı ise yüzde 14,8 olarak kaydedildi. Ayakkabının payı yüzde 35 Kürk giyim eşyası grubundan 2011 yılı Ocak-Haziran döneminde 93,1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi, bu sonuçla 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 45,8 oranında ihracat artışı meydana gelmiş oldu. Kürk giyim ürün grubunun toplam deri ihracatındaki payı yüzde 14 olarak hesaplanıyor. Deri giyim ve kürk giyim ürün grubundan gerçekleştirilen toplam deri konfeksiyon ihracatı ise, bu yılın Ocak-Haziran döneminde, geçen yıla göre yüzde 16,3 oranında artarak 191,4 milyon dolara yükseldi. Deri giyim ve kürk giyim ürün gruplarının toplam deri ihracatındaki payı ise yüzde 28,8 oldu. Saraciye ürün grubundan bu yılın ilk altı aylık döneminde 107,6 milyon dolarlık ihracat yapıldı, bir önceki yılın aynı dönemine göre artış oranı yüzde 36,6 oldu. Bu ürün grubunun toplam deri ihracatındaki payı yüzde 16,2 olarak gerçekleşti. Ayakkabı ve ayakkabı aksamı ürünlerinde, bu yılın Ocak- Haziran döneminde 237 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi, bir önceki yıla göre yüzde 15,1 oranında artış kaydedildi. Ayakkabı ürün grubunun toplam deri ihracatındaki payı yüzde 35,7 düzeyinde oldu. Ayakkabı ihracatında Rusya lider Rusya, ayakkabılarda bu yılın Ocak- Haziran döneminde yüzde ihracat yapılan ülke oldu. Rusya’ya bu dönemde yüzde 7,1 artışla 53,1 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı yapıldı. Ayakkabı ihracatında en yüksek artış oranı ise yüzde 39,4 ile ikinci büyük pazarımız olan Irak’ta yaşandı. Deri giyimde en fazla ihracat yapılan ülke Almanya oldu. Bu ülkeye 2011 yılının Ocak-Haziran döneminde yüzde 22,9 artışla 18,8 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Deri giyim ihracatında bu dönemde en yüksek artış oranı ise yüzde 124,9 ile Ukrayna pazarında yaşanarak bu ülkeye 2 milyon dolar değerinde ihracat yapıldı. Kürk giyimde bu dönemde en fazla ihracat yapılan ülke Rusya oldu. 2011 yılının Ocak-Haziran döneminde yüzde 2,9 düşüşle 39,9 milyon dolara geriledi. Rusya’nın kürk giyim ihracatındaki payı yüzde 42,8 seviyesinde bulunuyor. Kürk giyim ihracatında bu dönemde en yüksek artış oranı ise yüzde 7518 ile İspanya pazarında yaşanarak 1,1 milyon dolar değerinde ihracat yapıldı. Yarı işlenmiş / bitmiş deride Çin en büyük pazar durumunda bulunuyor. Bu ülkeye 2011 yılının Ocak-Haziran döneminde yüzde 85,1 artışla 14,9 milyon dolarlık ihracat yapıldı. Çin’in bu ürün grubu ihracatında payı yüzde 21,1 seviyesinde bulunuyor. Yarı işlenmiş / bitmiş deri ihracatında Çin dışında bu dönemde en yüksek artış oranı ise yüzde 71,2 ile Ukrayna pazarında yaşanarak bu ülkeye 5,6 milyon dolar değerinde ihracat yapıldı. İtalya, saraciye ürünlerinde en büyük pazar konumunda bulunuyor. 2011 yılının Ocak-Haziran döneminde bu ülkeye yüzde 35,1 artışla 34,4 milyon dolarlık ihracat yapıldı. İtalya’nın saraciye ihracatındaki payı yüzde 32 seviyesinde bulunuyor. Doğu Avrupa düşüyor, Batı Avrupa yükseliyor Ülke grupları açısından en yüksek oranlı artış ise Asya ve Okyanusya ülke grubuna yapılan ihracatta yaşandı, bu ülke grubuna yapılan deri ve deri ürünleri ihracatı bu yılın Ocak- Haziran döneminde yüzde 70 artışla 52,9 milyon dolara yükselirken, söz konusu ülke grubunun toplam deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı da yüzde 8 olarak kaydedildi. İkinci en yüksek artış sağlanan ülke grubu ise Türk Cumhuriyetleri ülke grubu oldu, anılan ülkelere yüzde 58,8 artışla 46 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Ülke grupları açısından değerlendirildiğinde, deri ve deri ürünleri ihracatının yüzde 43,8’lik payıyla en önemli pazarı olan AB-27 ülke grubuna yapılan ihracat, bu yılın Ocak- Haziran döneminde yüzde 30,1 artışla 290,6 milyon dolar oldu. Deri ve deri ürünleri ihracatında önemli pazar konumunda olan eski Doğu Bloğu ülke grubuna yapılan ihracat, bu dönemde yüzde 6 oranında artarak 171,3 milyon dolara yükseldi. Bu ülke grubunun toplam deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı ise yüzde 25,8 oldu.