Denizlili Eke Tekstil'in markası Hamam; Heimtextil, Maison & Object gibi fuarların en prestijli hollerine giriyor; Harrods, Printemps mağazalarında satılıyor; malikanelerin, lüks yatların banyo ve hamamlarını süslüyor...
HAZIR giyimdeki markalaşma trendi ev tekstilinde de kendini gösteriyor. Bu da Türkiye'nin ev tekstili ihracatının her geçen yıl artmasını sağlıyor. Geçen yıl ülkemizden 2 milyar dolarlık ev tekstili ürünü ihraç edildi. Bu rakam, tekstil ve hammaddeleri ihracatının yüzde 33'ünü oluşturuyor... Ev tekstili ihracatını sürükleyen kalemlerse havlu, bornoz ve sabahlık. Bu ürünlerin yıllık ihracatı 800 milyon doları buluyor. Bu dövizin yaklaşık yüzde 70'ini de tek başına Denizli sağlıyor...
Ancak Uzakdoğulular, tüm tekstil ve konfeksiyon ürünlerinde olduğu gibi ev tekstilinde de Türklerin en büyük rakibi. Türk Ucuz işçilik nedeniyle fiyat rekabetinde öne çıkan Uzakdoğulu firmaları alt etmenin yolu ise katma değerli ürünlere yönelmekten, daha doğrusu uluslararası piyasalarda adı telaffuz edilen marka olmaktan geçiyor. Aslında hazır giyimcilerden sonra ev tekstilinde de bu yolda ciddi adımlar atılıyor. Maisonette, Özdilek ve Soley gibi birkaç firma, bu kulvarda ilerleyen şirketlere örnek gösterilebilir.
Ev tekstilinde marka olarak yerinizi belirleyen en önemli göstergelerden biri de katıldığınız uluslararası fuarlar. Bunlar arasında en prestijli olanı ise kuşkusuz Frankfurt'ta düzenlenen, dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil. Daha doğrusu bu fuarın "Dreamland" holü...
İşte, sadece "seçkin" markaların kabul edildiği Dreamland holüne ilk kez bir Türk markası girdi. Üstelik bu firma, Dreamland'a başvurusundan sadece 6 ay sonra kabul edildi... Denizlili Eke Tekstil'in ve "Hamam" markasının başarısı bununla da sınırlı değil. Örneğin, birçok ünlü markanın girmek için sıra beklediği Maison & Object ve Macef gibi fuarlara da alanında katılan tek Türk firması.
PEŞTAMALDAN KESEYE HER ŞEY VAR
Henüz 6 yıllık bir marka olan Hamam'ın bu prestijli fuarlarda ünlü markaların yanında yer alması dikkatimizi çekti. İlk gördümüz üretimde fark yaratılması. Çünkü Hamam markalı ürünlerde keten, bambu ve ipek gibi hammaddeler kullanılmış. Masaj havlusundan e vitaminli yüz havlusuna, anti bakteriyel özelliği olan havlu ve bornozlara kadar tüm Hamam ürünleri ileri teknoloji kullanılarak üretilmiş.
Kendi dalında rüştünü ispatlayan Hamam'ın bir diğer özelliği de her ürünün müşteriye kilitli ambalajla sunulması. Böylece söz konusu ürünü tüketicisinden önce kimse açamıyor. Markanın ürün gamında peştamaldan keseye, hamamda kullanılan tüm ürünler mevcut. Eke Tekstil, şu sıralar ayağa mesaj etkisi yapan, aynı zamanda anti bakteriyel özelliği olan terlik geliştirmek için çalışıyor.
Eke Tekstil'in sahibi ve CEO'su Haluk Eke, ileride sadece tekstil değil hamamda kullanılan tüm ürünleri üretmeyi planladıklarını belirtiyor. Eke'nin verdiği bilgilere göre, üretilecek bu ürünler arasın da aynadan klozete, tıraş fırçasından çeşitli kozmetik ürünlere kadar birçok kalem var.
paradergi