Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Dünyada moda adına denenmemiş hiçbir şey kalmadı

 

Sarar Kadın'ın kurucusu ve yöneticisi Gözde Sarar, modayı ve trendleri yakından takip ettiklerini belirterek, dünyada çok seçenekli moda anlayışının hakim olduğunu söyledi. Sarar, "Moda adına denenmemiş hiçbir şey kalmadı." dedi.
 
 
 
GÖZDE SARAR
Türk kadınının giyim tarzını öven Gözde Sarar'ın bu konudaki görüşü ise şöyle: "Bayanlarımız giyinmeyi seviyor ve kendine yakışanı giyiyor. Bu geçmişte de böyleydi şimdi de böyle." Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın eşlerinin giyimlerini şık bulduğunu ifade eden Gözde Sarar, "Kendilerine yakışanı giyiyorlar. Sonuçta onların da bir modacıları var. Onları yönlendiren insanlar var. Kendi zevkleri ile modacıların zevklerini birleştirerek giyiniyorlar." diye konuştu.
 
60 yıllık erkek giyim markası Sarar artık kadın koleksiyonlarıyla da hayli iddialı. 4 yıl önce kurulan Sarar Kadın Türkiye'de olduğu kadar dünyada da büyük ilgi görüyor. Kendine rakip olarak Sarar Erkek'i gören Sarar Kadın'ın kurucusu ve yöneticisi Gözde Sarar bu konu da hayli iddialı konuşuyor: “Çok yakında Sarar erkeğini de geçeceğiz. Dünyadaki modayı ve trendleri yakından takip eden Gözde Sarar, dünyada çok seçenekli moda anlayışının hakim olduğuna dikkati çekerek, “Moda adına denenmemiş hiçbir şey kalmadı.” dedi. Türk kadınının giyim tarzını öven Gözde Sarar'ın bu konudaki görüşü ise şöyle: “Bayanlarımız giyinmeyi seviyor ve kendine yakışanı giyiyor. Bu geçmişte de böyleydi şimdi de böyle.”
 
Sarar Kadın ihtiyaçtan mı doğdu?
 
Biz sadece erkek giyimde çok iyi olduğumuz için kadın giyimde de bu kalitemizi devam ettireceğimizi düşündüğümüz için bu işin içine girdik. Aynı zamanda kadın giyimine değil, ev tekstiline de girdik.
 
Alternatif bir isimle daha piyasaya girilemez miydi, Sarar'a ikinci bir marka yakışırdı.
 
Olabilirdi. Sarar Erkek'in gücünü ve kuvvetini arkamıza alarak yola çıktık. Sarar Kadın'ın etiketleri bayan ürünleri olduğu için beyaz. Poşetlerimizin üzerinde de 'Sarar Kadın' olduğunu belirten ifadeler var.
 
Erkek markasıyla yola çıkmak dezavantaj değil mi?
 
Şu ana kadar dezavantajını görmedik.
 
Bu konuyla ilgili hiç eleştiri aldınız mı?
 
İlk defa sizden aldık.
 
Aile şirketlerinde yeni bir işe girerken birtakım alışılmış kalıpları kırmak zor olmalı...
 
Ben Sarar Kadın'a geçmeden önce Sarar Erkek'in çeşitli birimlerinde görev yaptım. Birtakım birikimlerle buraya geldim. Bu işe girerken amcalarımın ve babamın büyük desteğini gördüm. Onlar desteklemese böyle bir başlangıç yapamazdım. Bu işi yapabileceğimi biliyorlardı. Birlikte başladık, birlikte adım attık aslında.
 
Sarar Kadın'ın kıyafetleri neden erkeksi? Bunda Sarar Erkek'in rolü var mı?
 
Ben Sarar Kadın’da çalışan kadını hedefledim. Çalışan kadın denince; pantolon ceket giyen plaza kadınlarını kastediyorum. Tabii biz kreasyonlarımızı hazırlarken 'çalışan kadınlar' diye kendimizi sınırlamıyoruz. Çalışan kadının hafta sonu var, tatili var. Bir kadının gardırobunda bulunması gereken ne varsa, biz bütün bunları koleksiyonumuza koyuyoruz.
 
Piyasada kadın giyimi üzerine çok marka var. Sarar Kadın'ın farkı ne?
 
Neyimiz farklı derseniz. Kalıplarımız çok farklı. Kalıplarımıza, kumaşlarımıza ve kalitemize çok güveniyoruz. Kumaşlarımızın yüzde 90'ı İtalya'dan ve bütün dünya markalarının kullandıkları kumaşlar. Herkes ceket yapıyor, herkes elbise yapıyor, herkes etek yapıyor, herkes tişört yapıyor. Ama biz bunları yaparken; kalıbımız, dikiş kalitemiz ve kumaşımızla ön plandayız.
 
Türk kadınlarının giyim tercihleri nasıl?
 
Türk kadını kendine yakışan her şeyi giyiyor. Artık Türk kadını geziyor görüyor. Ayrıca televizyonda, gazetede ya da gezide dünyayı görüyor. Artık yenilik arıyor. Beğendiği her şeyi de alıyor. Eskiden kısa etek modaydı. Şimdi uzun etek de, kısa etek de moda. Dar paça pantolon da, bol pantolon da moda. Kadınımız kendine neyi yakıştırıyorsa, onu alıyor.
 
Yani çok seçenekli bir moda anlayışı mı var?
 
Bu bizim anlayışımız değil. Genelde dünya trendi bu. Bol paça da, dar paça da moda. Bol alternatifli seçenekler mevcut.
 
Moda da şimdiye kadar denenebilecek bütün alternatifler denendi. Geriye yapacak bir şey kalmadı?
 
Öyle de denebilir.
 
Koleksiyonlarınızda neden bizi anlatan desen ya da nakışlara yer vermiyorsunuz?
 
Genelde hot kültür çalışan modaevleri bu işleri yapıyorlar. Seri üretim yaptığınızda, bu dediğinizi yapmanız zor. Ama biz mesela geçen yılı UNESCO, dünyada Mevlana Yılı ilan etti. Biz de kol düğmelerimizde Mevlana figürünü kullandık. Mevlana'yı bir şekilde firma olarak andık. Ayrıca nazar boncuklu kol düğmelerimiz var. Telkari yöntemi ile el işlemeli aksesuarlar yaptırıyoruz. Bütün bunlar el işçiliği ile teker teker ustalarımız tarafından hazırlanıyor. Bu yöntemle kültürümüzü yansıtmaya çalışıyoruz.
 
Trendleri takip ediyor musunuz?
 
Koleksiyonları hazırlarken trendleri tabiî ki takip ediyoruz. Fuarlar, kumaşlar yakın takibimizde. En son yenilikleri bize uyarlıyoruz. Modayı bu şekilde takip ediyoruz.
 
Yurtiçi ve yurtdışına aynı mı yoksa farklı ürünler mi gönderiyorsunuz?
 
Aynı tarzda ürünler gönderiyoruz. Türkiye'de ne ise, yurtdışında da o. Türkiye'deki bayanlar ne giyiniyorsa, yurtdışında da bayanlar aynı şeyi giyiyorlar.
 
Kadınlarının beklentisi aynı mı?
 
Hayır. Sarar herkesin beğenisine, zevkine uygun koleksiyon hazırlıyor.
 
Yurtdışında Sarar Kadın'a ilgi nasıl?
 
Yurtdışında Türk markası olduğumuz için çok fazla ilgi görüyoruz. Bunu gelen maillerimizden de anlayabiliyoruz. İlgi görmemiz normal, çünkü dünya kadını ne giyiyorsa sonuçta biz onu üretiyoruz.
 
Tasarımcılarınız yerli mi yabancı mı?
 
Yerli ve yabancı tasarımcılarla çalışıyoruz. İtalya'dan da Almanya'dan da Türkiye'den de modacılarımız var. Sadece Sarar Kadın'da değil bu Sarar Erkek'te de böyle.
 
4 yıldır Sarar Kadın'ın başındasınız. Türk kadınının giyimini nasıl buluyorsunuz?
 
Türk kadını çok güzel giyiniyor. Eskiden de bu böyleydi. Şimdi de bu böyle. Bizim Anadolu kaynaklı bir giyim kültürümüz var. Bu şimdi çalışan kadına dönüştü. Dolayısıyla giyim konusunda kadınlarımız hayli zevkliler ve yakıştırıyorlar. Kadınlarımız giyinmeyi seviyorlar ve güzel de giyiniyorlar. Kadınlarımızın giyim tarzını beğeniyorum.
 
Avrupa'daki bayanlarla bizim bayanlarımız mı iyi giyiniyorlar?
 
Sarar giydirdiği için hepsi iyi giyiniyor.
 
Ankara bürokrasisi Sarar'ı tercih ediyor, peki bürokrat eşlerinde durum ne?
 
Bürokratların yüzde 70'i Sarar giyiyor. Dolayısıyla da eşleri de Sarar'ı tercih ediyor. Buna yabancı misyon şeflerinin eşleri de dahil.
 
Sizce Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın eşleri nasıl giyiniyor, şıklar mı?
 
Kendilerine yakışanı giyiyorlar. Sonuçta onlarında bir modacıları var. Onları yönlendiren insanlar var. Kendi zevkleri ile modacıların zevklerini birleştirerek giyiniyorlar.
 
Sarar Kadın'ın bir hedef kitlesi mevcut mu?
 
25 yaş ve üstü çalışan kadını hedefliyoruz. Ama ben çalışan kadının kızlarını ya da genç kızlarını da giydirebiliyorum. Bunu nasıl yapıyoruz. Jeans gruplarımız var. Mezuniyetlerimiz için özel el işlemeli abiye kıyafetlerimiz var. Bu şekilde gençlere de ulaşabiliyoruz.
 
Üst sınır nedir?
 
Anneannem 70 yaşında. Anneannemi de giydirebiliyoruz.
 
Sizin sektöre girmenizden sonra dengeler nasıl değişti?
 
Değişti tabii. Birçok Sarar Kadın mağazası oluştu.
 
Kaç tane?
 
Şu anda Türkiye'de 41 noktadayız Sarar Kadın olarak.
 
Ağırlık İstanbul mu?
 
Evet. Fransa'da modanın merkezi Paris'se, İstanbul da bu işin merkezi ve Türkiye'nin kalbi.
 
Yurtdışında?
 
Amerika'da, Almanya'da Bakü'de, Kenya'da, Rusya'da. Atladığım birkaç yer daha var hatırlayamadığım. Buralarda da koleksiyonlarımızı sergileyebiliyoruz.
 
Sarar Kadın'la ilgili tepkiler nasıl, beğeniliyor musunuz?
 
Beğeniliyoruz. Amerika'da NewYork Medicine'de mağazamız mevcut. Amerika'nın kalbindeyiz şu anda. Avrupa'da birçok mağazamız oluştu. Beğenildiğimiz için her geçen gün mağaza sayımız artıyor.
 
Hedefiniz nedir?
 
Sarar Erkek'i geçmek.
 
İhtimal dahilinde mi?
 
Çok yakında.
 
İlkbahar-yaz koleksiyonunuz hazır sanırım...
 
Cıvıl cıvıl bir koleksiyon hazırladık. Her zaman olduğu gibi siyah ve beyaz yine hakim durumda.
 
Neden siyah ve beyaz?
 
Kadınların özellikle tercih ettiği renkler olduğu için. Her kadının gardırobunda mutlaka bu renklerden kıyafet vardır. Koleksiyonumuz sadece siyah-beyazdan ibaret değil. Hemen her renk var.
 
Toplam kaç yeni modeliniz var?
 
450 parça ürünümüz var. Tabii bunların renkleri devreye girince bu sayı artıyor.
 
Sarar Kadın ürünleri Sarar Erkek mağazasında satılıyor. Ayrılması düşünülüyor mu?
 
Bu yönde bir çalışmamız var. Tek kadın ürünü satılan mağazamızı Ankara'da açtık. Bu sene yeni Sarar Kadın mağazaları açacağız.
 
4 yıl önce yola çıkarken belirlediğiniz hedefin ne kadarını gerçekleştirdiniz?
 
Açıkçası emekliye emekliye ilerliyoruz. Sarar Erkek'in Türkiye'de 900 noktada satışı var. İsteseydik o 900 noktaya birden girebilirdik ama bazı şeyleri yavaş yavaş yapmayı istedik. Yakında mağaza sayımızı artıracağız.
 
GÖZDE SARAR KİMDİR?
 
Eskişehir doğumluyum. Amerika'da işletme ve pazarlama eğitimi aldım. 2004 yılında Sarar Kadın'ı kurdum.