Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

EGELİ İHRACATÇILAR İZMİR’İ GELİNLİKTE DÜNYA MARKASINA DÖNÜŞTÜRÜYOR

Ege İhracatçı Birlikleri yaklaşık 6 ay süren Gelinlik ve Abiye Sektörü Rekabetçilik Çalışması’nı (IZYWED) tamamlayarak ihracat hacmi ve rekabet gücünü artıracak stratejik yol haritasını hazırladı. Ege İhracatçı Birlikleri’nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, Türkiye’de her 10 gelinlikten 7’sinin İzmir’de üretildiğini belirterek sektörde marka yaratmak için harekete geçtiklerini söyledi.

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, İzmir Kalkınma Ajansı, İzmir Ticaret Odası, İzmir Terziler ve Konfeksiyoncular Odası, Ege Giyim Sanayicileri Derneği, İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü, Ege Üniversitesi Emel Akın Meslek Yüksek Okulu ve Mimar Kemalettin Moda Merkezi Derneği işbirliğinde yürüttüğü Gelinlik ve Abiye Sektörü Rekabetçilik Çalışması ile İzmirli firmaların iç ve dış piyasada yaşanan fiyat rekabeti sorununun önüne geçecek, hem ihracatlarını hem de rekabet güçlerini artıracak hareket planını uygulamaya başladı.
 
8 Nisan Salı günü bir basın toplantısı düzenleyerek başarı ile tamamladıkları Gelinlik ve Abiye Sektörü Rekabetçilik Yol Haritası hakkında bilgi veren Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler “İzmir, tarımdan sanayiye, turizmden hizmet sektörüne kadar birçok alanda katma değer yaratabilecek olanaklara sahip olsa da bu güne kadar maalesef bu alanların fırsata dönüştürülmesi konusunda sıkıntılarla karşılaştı. Gün geçtikçe markalaşma konusuna daha da önem veren İzmir’de gelinlik ve abiye sektörü çok önemli bir değer olarak karşımıza çıkıyor. İhracatçı Birlikleri olarak bizler de üretim ve ticarette lider konumda bulunduğumuz bu sektörün rekabet gücünü artırmak istiyoruz. Tüm dünyaya ihracat yapan ve İzmir Gelinlik markasıyla tanınan bir sektör hayal ediyoruz. Bu sebeple, birliklerimiz strateji geliştirme ekibinin koordinasyonu ve desteklerini esirgemeyen ortaklarımız ile birlikte Gelinlik ve Abiye Sektörü Rekabetçilik Çalışması’nı başarı ile yürüttük. Bu çalışma ile öncelikle, şehrimizdeki gelinlik ve abiye değerinin farklı şehirlere kaymasının önüne geçmek istiyoruz. Bunun için sektörün temel sıkıntılarının tespiti, sektör trendlerinin takibi, değişim ve dönüşüm ile sektör paydaşlarının rekabetçiliğini daha da geliştirmeyi hedefledik” dedi.
 
Gelinlik ve abiye sektörünün ihracat ve rekabet gücünün artırılması için sorunlara yönelik tespitler ve çözüm önerileri hakkında bilgi veren Kızılgüneşler “Maalesef tekstil ve konfeksiyon sektörlerinde hem iç hem de dış piyasada yaşanan fiyat rekabeti firmaları bir dar boğaza sürüklemekte ve bir çıkış yolu aramaya sevk ediyor. Firmalarımızın bu darboğazdan zarar görmeden nasıl çıkabilecekleri, fiyat baskısının etkileri nasıl minimum düzeyde tutulabileceği ve firmaların rekabetçi yapılarını nasıl sürdürülebilir kılabileceği konularında destek sağlamak, iş destek mekanizmaları olarak bizlere düşüyor. Belirlenen hedefler doğrultusunda ilk adım olarak sektörel gelişim ve değişimin temelini oluşturan firmalarımızı birebir firma ziyaret ederek sektörün nabzını tutmaya çalıştık. Sonrasında gerçekleştirdiğimiz toplantılarda sektör paydaşlarını bir araya getirerek sektörün sorunları ile bu sorunların çözümüne yönelik öneri ve aktiviteleri belirledik. Değer zinciri yaklaşımıyla tasarlanan ve kamu, üniversite, özel sektör işbirliği temelinde yürütülen bu çalışmaların sonucunda belirlenen aktivitelerin yürütülmesi ve sürdürülebilirliğinden sorumlu paydaşları da belirleyerek hareket planımızı uygulamaya başladık. Örneğin, sadece moda trendi değil ayrıca gelinlik ve abiye moda trendlerinin takibi için bir altyapı geliştirilmesi ve her yıl seminerler düzenlenmesi konusu üzerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi ile birlikte çalışıyoruz. Zeynep Acar ve TARGEV işbirliğinde İzmir’de tasarımcılar, sektör uzmanları ve yeni mezunlar için profesyonel eğitim altyapısının geliştirilmesi amacıyla kurulacak Moda Akademisi üzerinde çalışmalarımız sürüyor. Ege Üniversitesi Emel Akın Meslek Yüksek Okulu ile birlikte perakende satış personelinin yetiştirilmesi amacıyla yeni bir eğitim programının geliştirilmesi üzerinde fikir paylaşımlarımıza devam ediyoruz. Temsil ettiğimiz 1000in üzerinde gelinlik ve abiye sektör paydaşlarının ihracatlarının ve rekabet güçlerinin artırılması için yürüttüğümüz bu çalışma mevyelerini vermeye başlarken, bu süreçte yanımızda olan tüm firma, üniversite, kamu kurumu, dernek ve iş destek mekanizmalarına bizlerin doğru yolda ilerlememizi sağladıkları için teşekkür ederiz. Yaratılan işbirliği ortamı ile verimli çalışmaların sektörü pozitif etkilediğini görmek bizlere mutluluk verdi” dedi.
EVLİLİK SEKTÖRÜ İLE ENTEGRE OLACAKLAR
 
Mimar Kemalettin Moda Merkezi’ndeki 35 firmayı ziyaret ettiklerini anlatan Kızılgüneşler, “Bununla birlikte Türkiye ve yurtdışındaki iyi uygulamalar incelendi. Buna göre yeni bir yol haritası belirlendi. İspanya’da dünyanın en büyük oyuncu firmalarından birine de gidilerek sunum, hizmet ve davranışlar incelendi. Rekabet gücümüzü arttırmak için konfeksiyon yanı sıra evlilik sektörünün diğer ürünlerine de yoğunlaşmamız gerektiği ortaya çıktı” ifadelerini kullandı.
 
İZMİR’DE MODA AKADEMİSİ KURULACAK
 
İzmirli ünlü modacı Zeynep Acar da bir moda akademisi kurmak istediklarini belirterek, “Tüm imkanlarımızı bu akademiye seferber edeceğiz. Bu sektörde eleman sıkıntısı yaşanıyor. Geleneksel hazırgiyim üretiminde çalışanlar bu tarz işlerde zorlanıyor. Pazarlama, kalıpçı ve el işi yapanlara çok ihtiyaç var. Yurtdışından getireceğimiz ünlü modacılar, tasarımcılar ve hizmet sunum uzmanları bu akademide sonbaharda dersler verecek. Bu dersler EİB’nin veya başka mekanlarda yapılacak. Ekonomi Üniversitesi Moda Tasarım Bölümü de bize destek olacak. Artık kendi markamızı yaratacağımız tasarım odaklı bir döneme başlayacağız” dedi.
 
Ege Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mukadder Özden  tüm dünyanın gelinlikte İzmir’in potansiyelini gördüğünü vurguladı. If Wedding Gelinlik Fuarı’nın firmaların eksiklikleri kapatması açısından yararlı olacağını belirten Özden, müşteri kaptırmak, pazar kaybetmek istemeyen firmaların da ulusal ve uluslararası pazarlara açılma konusunda katılımlarının arttığını kaydetti.