Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Erkekler kadınlardan daha ‘kot’ meraklısı

GFK’nın araştırmasına göre, Türkiye’de  her 2 kadından biri yılda bir kez kot pantolon satın alırken, erkeklerde bu oran  yüzde 73’e çıkıyor. 

Araştırmaya göre, kot pazarı tekstil ürünleri toplam cirosunun yüzde 5.7’sini oluştururken, toplam cironun yüzde 89’u kot pantolondan, yüzde 3’ü kot etekten kaynaklandı. Ciroda kot ceketin payı yüzde 5.4, kot elbisenin payı yüzde 2.4, şortun payı da yüzde 0.3 oldu.

Hazır giyimde kıyafet türlerine göre yapılan alışveriş sonuçlarına  bakıldığında her 2 kadından biri (yüzde 51) son bir yılda kot pantolon satın  aldığını belirtti.

Bu oran erkeklerde kadınlara göre daha yüksek gerçekleşti. Erkeklerin  yüzde 73’ü son bir yıl içinde kot pantolon satın aldığını ifade etti.

Kişi başı 102 lira

Harcamalara bakıldığında da erkeklerin kadınlara göre kota daha çok para harcadığı görüldü. Buna göre kadınlar kot pantolon için ortalama 99 lira erkekler ise 102 lira harcadı. Öte yandan Türkiye’nin geçen yıl itibarıyla kot ihracatı 1 milyar 610  milyon dolar, ithalatı da 196 milyon dolar olarak hesaplandı.

Bu yılın ilk 4 ayı itibarıyla da kot ürünlerinde ihracat 529 milyon  dolar, ithalat da 69 milyon olarak kayıtlara geçti.
Sektör temsilcileri, özellikle gençlerin giydiği kotun modasının  hiçbir zaman geçmediğine işaret ederek, son dönemde kot kumaşının pantolonun yanı  sıra gömlekte ve şortlarda da daha sık tercih edilmeye başlandığını kaydetti.

milliyet.com