Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Global şirketiz ama hâlâ vizelerle uğraşıyoruz

Yanına ABD’li ortak alan Damat’ın patronu Orakçıoğlu, “37 ülkede 45 mağazamız var ama hâlâ vizelerle uğraşıyoruz. Çözüm şart” dedi

EYLEM TÜRK
 
37 ülkede 45 mağaza ve 280 satış noktasına ulaştıklarını söyleyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Global bir şirketiz ancak hâlâ vizelerle uğraşıyoruz” dedi.
Romanya’da kurdukları şirketler nedeniyle ülkede oturum hakkı kazandıklarını belirten Orakçıoğlu, “Bu sayede Avrupa’da serbest dolaşım hakkına sahip olacağız” diye konuştu.
 
750 milyon TL’lik ciro hedefi
Geçen yıl Bahreyn kökenli, New York merkezli yatırım bankası Investcorp ile yapılan stratejik ortaklıkla güçlerine güç kattıklarına da değinen Orakçıoğlu, elde ettikleri know-how gücünün markaların büyümesine de yansıdığını ifade etti.
Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding’in gelecek vizyonunu da revize ettiklerini dile getiren Orakçıoğlu, şunları söyledi: “Orka Holding olarak yılın ilk yarısı yüzde 20 büyüme elde ettik. 250 milyon TL olan ciromuzun yılsonu 300 milyon TL’ye ulaşmasını hedefliyoruz. Hedefimiz, 2017 yılında üç kat büyüyerek 750 milyon TL ciroya ulaşmak.”
 
‘Dinamo Bükreş’ etkisi...
Ağustosta Romanya’nın dünyaca ünlü futbol kulübü Dinamo Bükreş ile sponsorluk anlaşması imzaladıklarını hatırlatan Orakçıoğlu, “Romanya’nın en bilinen ve en beğenilen erkek giyim markalarından olan D’S Damat, anlaşma kapsamında iki yıllığına Dinamo Bükreş’in resmi giyim sponsoru oldu” dedi.
2008 yılından bu yana kendi operasyonları ile faaliyet gösterdikleri Romanya’da ülkenin erkek giyimde en beğenilen moda markası olduklarını  ifade eden Orakçıoğlu, “Dinamo Bükreş’in bu beğeniyi daha da artıracağına inanıyoruz. Futbolun dünyada olduğu kadar Romanya’da da pazarlama iletişiminde ne kadar etkili bir faktör olduğunu düşünürsek, Dinamo Bükreş’in marka imajımıza olumlu katkı yapacağına inanıyoruz. Zaten anlaşmanın açıklandığı ilk hafta ülkede satışlarımız yüzde 50 arttı” diye konuştu.
 
 
 
 
Suriye’deki 2 mağazasını kapattı
Suriye’de Şam ve Halep’te olmak üzere iki mağazaları bulunduğunu söyleyen Süleyman Orakçıoğlu, “Ülkede yaşanan siyasi sorunlardan dolayı bu iki mağazamız da kapalı. Bayimiz ise ailesiyle birlikte Ürdün’e taşındı. Suriye’de mevcut ticari faaliyetlerimiz durmuş durumda. Önümüzdeki günlerde bu pazarla ilgili gelişmeleri takip edeceğiz” diye konuştu.
Sıcak bir bölgede Türkiye’nin konumunu koruyabilmesinin önemli bir başarı olduğunu belirten Orakçıoğlu, “Türkiye’nin burada soğukkanlı ve dikkatli olması gerekir. Çünkü tüm dünya ekonomik çıkarlarını düşünüyor ve ona göre hareket ediyor. Türkiye’nin de politik riskleri artık ekonomik risklerle birlikte değerlendirmesi gerekir. Dünyada ayrışma yaparak yalnız kalmamamız gerektiğini düşünüyorum” dedi. Avrupa pazarında ise bir canlanma yaşandığını vurgulayan Süleyman Orakçıoğlu, “Bu canlanma tekstil ve hazır giyimi olumlu etkiliyor. Çünkü sektörün Avrupa pazarına bağlılığı çok fazla” diye anlattı.
 
 
 
‘Toplam olarak 216 mağazaya ulaşacağız’
Romanya’da 20 gün sonra yedinci mağazalarını açacaklarını söyleyen Süleyman Orakçıoğlu, “14 Ekim’de ise İspanya’da ikinci mağazamız faaliyete geçecek. Böylece toplam 216 mağazaya ulaşmış olacağız. Bunun 171’i yurtiçi, 45’i yurtdışında olacak” dedi.
Tunus ve Pakistan pazarında master franchise anlaşmaları yaptıklarını anlatan Orakçıoğlu, “İki yıl içinde beş, beş yıl içinde de en az 10 mağaza açacağımız ülkeleri tercih ediyoruz” diye konuştu.
 
 
 
Tween ile kadın giyime girecekler
İki yıl içinde Damat ve Tween mağazalarını ayıracaklarını ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, “Tween mağazamızda önümüzdeki dönemde yüzde 35 oranında kadın koleksiyonu da yer alacak” diye konuştu.
Orakçıoğlu öte yandan yurtdışında kendi operasyonlarıyla büyüdüklerini, İngiltere, İspanya, Romanya ve Polonya’dan sonra Rusya’da da şirket kuracaklarını açıkladı.
 
 
 
Rehberi kutup yıldızı değil ‘navigasyon’
Orka Holding’in, uluslararası bağımsız kuruluşların yürüttüğü iki yıl süren operasyonel ve hukuki denetimden başarıyla geçtiğini dile getiren Süleyman Orakçıoğlu, “Artık iş süreçlerini ‘sıfır hata’ ile yürütüyoruz. Beş yılda 3 kat büyüyerek 750 milyon TL ciroya ulaşmayı planlıyoruz” dedi.
Artık kutup yıldızına bakarak değil navigasyonla gittiklerini söyleyen Orakçıoğlu, “Hedefe ulaşmada hata payını sıfıra indirmiş durumdayız” diye konuştu.