Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Halı ihracatı tavan yaptı

Dünyanın en fazla halı ihracatı yapan ülkeleri arasında dördüncü sırada yer alan Türk halı sektörü, küresel krize inat ihracatı artırmaya devam ediyor. Avrupa pazarında yaşanan daralmaya karşın Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarındaki yüksek oranlı artış sektörün 2023 ihracat hedeflerini revize ettirdi. İstanbul Halı İhracatçıları Birliği (İHİB) Başkanı İbrahim Yılmaz, sektörün yönünü tasarıma, markalaşmaya ve katma değeri yüksek üretime çevirdiğini söyledi. 



2 milyar doları aşarsak Çin’i geçeriz 
Yılın ilk altı ayında sektör ihracatının 758 milyon dolardan 950 milyon dolara yükseldiğini belirten İbrahim Yılmaz, 2012’yi 2 milyar dolar ile kapatacaklarına inandığını söyledi. Yılmaz, “İhracat kaydı olmayan yolcu beraberinde satılan 850 milyon dolarlık el halısı da sektörün performansını artırıyor. 2012 yılında İhracatın 2 milyar dolara ulaşmasıyla, 1.9 milyar dolar ihracatı bulunan Çin’i geride bırakacağız. Biz halının metrekaresini 7 dolardan satıyoruz. Oysa Belçika’nın satış fiyatı 150-300 Euro. Bundan sonraki hedef, tasarımla, markalaşmayla ve katma değeri yüksek ürünlerle Belçika’yı da zorlayamak” şeklinde konuştu. 

Yılmaz, halı ihracatında özellikle Ortadoğu ve Okyanus ülkelerinde önemli artışlar olduğuna dikkat çekti. Yılmaz, “Yılın ilk altı aylık döneminde ihracatımızda yüzde 30’un üzerinde bir artış oldu. Bu dönemde ana pazarımız Suudi Arabistan’da yüzde 55’lik bir artışla 188 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdik” dedi. 

AB’de düşüş var 
Türk halı sektörü için önemli bir pazar olan ABD’ye ihracatın yüzde 23 artarak, 90 milyon dolara ulaştığını vurgulayan İbrahim Yılmaz, “Avrupa’daki ekonomik krize bağlı olarak kemer sıkma politikaları el halıcılığını olumsuz etkiledi. Bu dönemde el halı ihracatımızda İngiltere’de yüzde 52’lik, İspanya’da yüzde 30’luk düşüş yaşarken, sadece en önemli pazarlarımızın başında gelen Almanya’da yüzde 5’lik bir artış oldu” dedi.