Hazır giyim, haziran ayinda yakaladığı 1 milyar 483 milyon dolarlık ihracat rakamıyla en fazla ihracat gerçekleştiren ikinci sektör oldu. Tüm Türkiye' nin 2023 hedefine nasıl daha fazla katkı sağlayabileceğinin arayışında olan sektör, İHKİB öncülüğünde bir araya gelerek, 2023 ihracat stratejisinin hazır giyim ayağındaki eylem planını belirledi.
Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine yürüyen ülkemize rota oluşturmak için hazırlanan '2023 Türkiye İhracat Stratejisinin Sektörel Kırılımı Projesi' çerçevesinde, hazır giyim sektörünün bileşenleri gereken eylemleri belirlemek üzere 1 Temmuz günü İTKİB’de bir araya geldi. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya, Ege ve Denizli İhracatçı Birlik Başkanları ile BMD, ÇSD, LASİAD, MESİAD, OTİAD, TGSD, TİGSAD gibi sektör derneklerinin temsilcileri ile DTM ve DPT’den uzmanlar katıldı. Toplantıda üretim, pazarlama, ürün geliştirme, lojistik, finansman, mevzuat ve temel yetkinlikler gibi alanlarda hangi eylemlerin gerçekleştirileceği konusunda görüş alışverişinde bulunuldu. Çalıştay esnasında dile getirilen görüşler ve daha sonra yazılı olarak iletilecek öneriler “Execution Partners” uzmanları tarafından değerlendirilerek eylem planı dokümanına eklenecek. Rapor hazırlandıktan sonra sektör liderleri ile yapılacak dar kapsamlı toplantıda paylaşılacak ve üzerinde uzlaşma sağlandıktan sonra son haline getirilecek. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesinde faaliyet gösteren Strateji Ofisi, belirlenen hedeflerin ve göstergelerin ne kadar gerçekleştiğini takip ederek gerekli düzenlemeleri yapacak ve raporlayacak. Bu süreç önümüzdeki yıllarda devam edecek. İhracatta yeni formül: “Sektörel Kırılım Projesi” 2023’te dünyanın en büyük 10 ekonomisi içinde yer alması hedeflenen Türkiye’nin, bu hedef doğrultusunda ihracat sektöründe yakalaması gereken rakam 500 milyar dolar. Bu hedefe ulaşabilmek için bir dizi proje çalışmaları içerisine giren hükümet, şimdi “2023 Türkiye İhracat Stratejisinin Sektörel Kırılımı Projesi” ile Türkiye ekonomisini 2023’e taşımaya hazırlanıyor. İki adımdan oluşan projenin ilk aşaması, makro ölçekte Türkiye 2023 ihracat stratejisinin belirlenerek uygulamaya aktarılmasını ve performans yönetimini amaçlıyor. Türkiye’nin ihracat vizyonunun beşer yıllık üç dönemde değerlendirildiği projenin çıktısı olarak ülke seviyesinde strateji haritası ve performans programı çerçevesi oluşturuldu. Projenin ikinci adımında ise ülke düzeyinde yapılan çalışmaların sektörler düzeyine yansıtılması amaçlanıyor. Proje kapsamında her sektörün ekibiyle birlikte ön hazırlık, çalıştay, raporlama ve liderlik toplantıları yapıldı. Bu sürecin sonunda ise tıpkı ülke ihracatı genelinde olduğu gibi sektörlerin strateji haritaları ve ölçütleri belirlendi.