Rusya perakende sektöründe mağazalaşarak büyüyen Türk markası Colin’s 140 milyonun üzerinde nüfusun bulunduğu ülkede iki kişiden birine markasını satmayı başardı.
2012 sonu itibarıyla Rusya genelinde 200’den fazla mağazaya ulaşan Colin’s’in hedefi her Rusya vatandaşına iki Colin’s ürünü giydirmek. Rusya’da 400-450 mağaza hedefleyen Colin’s, Rusya genelinde 2500 kişiye de istihdam sağlıyor.
İstanbul merkezli Eroğlu Holding’in tekstil sektöründeki lokomotif markası olan Colin’s’in Rusya başarısını, yönetim kurulu üyesi Yavuz Eroğlu değerlendirdi.
Colin’s’in Rusya’da sevilen bir marka olduğunu, kaliteli ürünleri uygun fiyata verdiklerini vurgulayan Türk girişimci, “Kutuplara yakın bölgelerde ve Japonya sınırında mağazalarımız var. Tüketici profili değişti. Artık vatandaş değiştirebileceği ve güvenebileceği yerden almak istiyor. Fiyatlar pazara yakın olunca da tercih ediliyoruz. Türkiye dahil 37 ülke ile birlikte toplam 630 mağazamız var. Colin’s ürünleri dünya genelinde 4000 noktada müşteriye sunuluyor.” şeklinde konuştu.
Colin’s’in 2023 hedefi ise 50’den fazla ülkede 2000-2500 mağazaya ulaşmak. İnternet üzerinden satışlara önem verdiklerini, geleceğin ticaretinin internet olduğunu kaydeden Eroğlu, Rusya pazarında satışların yüzde 5’inin internet üzerinden yapıldığını, burada hedeflerinin en az yüzde 20-30’lara kadar çıkmak olduğunu söyledi.
İnternet üzerinden mağazalarda olmayan ürünleri de sipariş edebilen müşterilere, ürünler adrese teslim ediliyor.
Türkiye’de de internet üzerinden satış yapan Colin’s’in, Almanya satışlarında internet yüzde 40’lara kadar çıkmış durumda.
Faruk Akkan/Zaman