Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

İtalya’dan Türkiye’ye “Stratejik İşbirliği” Çağrısı

 

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi 4 marka ve 8 tasarımcı ile ilk kez milli katılım sağlanan
dünyanın en büyük erkek moda fuarı Pitti Uomo’da misafir ülke olarak lanse edilen
Türkiye’nin büyük ilgi gördüğünü belirterek, “Çin ile Türkiye arasındaki %30’luk fiyat farkı, bu
işbirliği ile çok daha yukarılara çıkacak. Tasarım odaklı ürünler sayesinde yüksek katma
değer elde edip, Türkiye’nin zenginleşmesine katkı sağlayacağız” dedi.Erkek giyimde kendini dünyaya kanıtlamış bir fuar olan
“Pitti Immagine Uomo” 18 Haziran’da başladı. Türkiye’nin misafir
ülke olarak yer aldığı, İHKİB’in ise ilk defa milli katılım gerçekleştirdiği fuara Türkiye’den katılan firma ve tasarımcılar yoğun ilgi gördü.
Fuara İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ve İHKİB Fuarlar Komitesi
Başkanı Volkan Atik’in yanı sıra İHKİB Yönetim Kurulu Üyeleri
Kemalettin Güneş, Birol Sezer, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD)
ve Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan ile Moda
Tasarımcıları Derneği Başkanı Mehtap Elaidi gibi isimler katıldı. 
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB)
Başkanı Hikmet Tanrıverdi, dünyanın en büyük erkek giyim fuarı
olan Pitti Uomo’da, Türkiye’nin üretim kadar tasarım gücünü de
ortaya koyduklarını belirterek, “Bir dönem kapısından içeri adım
atamadığımız Pitti Uomo’da misafir ülke olarak ağırlandık. Tüm
Fuara İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ve İHKİB Fuarlar Komitesi Başkanı Volkan Atik’in yanı sıra İHKİB Yönetim Kurulu Üyeleri
Kemalettin Güneş, Birol Sezer, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan ile Moda Tasarımcıları
Derneği Başkanı Mehtap Elaidi gibi isimler katıldı.dünyada moda ve tasarımın efendisi olarak bilinen İtalyanlar’dan
‘stratejik işbirliği’ daveti aldık” dedi. 
Pitti Uomo’ya İHKİB’in 4 marka ve 8 tasarımcı ile ilk kez milli katılım
sağladığını bildiren Hikmet Tanrıverdi, fuarın kapılarının ardına
kadar Türk markalarına ve tasarımcılarına açıldığını belirtti.
Tanrıverdi, fuara katılan Avva, Hatemoğlu, Kiğılı ve Ramsey’in yanı
sıra Türkiye’nin önde gelen tasarımcılarından Elif Cığızoğlu, Zeynep
Tosun, Aslı Filinta, Niyazi Erdoğan, Hatice Gökçe, Deniz Kaprol, Emre
Erdemoğlu’nun büyük ilgi gördüğünü söyledi.. 
Globalleşme yolunda kırılma noktasındayız 
Türkiye’nin  “guest national” (misafir ülke) olarak lanse edildiğini ve
tasarımcıların çalışmalarının özel trend alanında sergilendiğini
ifade eden Hikmet Tanrıverdi, fuarda “ev sahibi” derecesinde ilgi
gördüklerine dikkat çekti. Tanrıverdi, şöyle devam etti: “Türkiye’nin
moda endüstrisindeki imajı sürekli yukarıya doğru çıkıyor. 4 marka
8 tasarımcıyla katıldığımız Pitti Uomo’yu izlemek için binin üzerinde
vatandaşımız Floransa’ya akın etti. Türk hazır giyim sektörü olarak
global oyuncu olma yolunda bir kırılma noktasını yaşıyoruz. 
Türkiye’nin ihracat pazarında Avrupa ön sıralarda yer alıyor. Türkiye
ucuz ve kalitesiz Uzak Doğu pazarı yerine İtalya gibi tasarım
yönüyle ön plana çıkıyor. Üretimde yakaladığımız mutlak başarıyı
tasarıma da taşımak için çalışıyoruz. Modanın efendisi
İtlayanlar’dan gelen stratejik işbirliği çağrısı gittiğimiz yolun doğruluğunu gösteriyor.”
Hikmet Tanrıverdi, Çin ile Türkiye arasında yüzde 30 fiyat farkı
olduğunun altını çizerek,  her şeyin fiyat odaklı olduğu bir dönemde
Avrupa’nın yüzünü yeniden Türkiye’ye dönmesinin altında tasarım
ve üretimde yakalanan başarının payının büyük olduğunu ifade
etti. 
(Tekstil Teknoloji)