Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Kadınımız göz çıkarmaz

100 yıllık geçmişe sahip Vionnet’i yöneten Ashkenazi ile moda üzerine konuştuk.

 

Harvey Nichols’ta satılan Vionnet markasının kreatif direktörü Gogo Ashkenazi, markanın sergisi ve kişiye özel demi couture etkinliği için İstanbul’a geldi. 
 
Vionnet gibi köklü ve ikonik bir markayı satın alıp başına geçtiniz. Vionnet'i tercih etmenizin sebebi nedir?
Aslında Vionnet beni tercih etti. Vionnet moda tarihinin en değerli markalarından. Buluşları, ikonik tasarımları ve müthiş tarihiyle yol gösterici olmuş her zaman. Plise, drape gibi kumaşları ilk kez kullanan, birçok moda terimini ve sloganını bulan markanın başına geçmekte çok onur verici. 
 
Peki bu serüven nasıl başladı?
Bir markayla çalışmak istediğim için moda eğitimi alıyor, kurslara katılıyordum. Ayrıca sanat ve moda dalında kendimi geliştirip, kreatif tarafımı güçlendiriyordum. Markaları araştırırken Vionnet'in kreatif direktör aradığını duydum ve kendimi bir anda uçakta ve sözleşmeyi imzalarken buldum. Gerçekten rüya gibiydi. Bu marka, bu isim, bu köklü tarih benim için paha biçilmiz bir pırlanta gibi. 
 
100 yıllık tarihi olan markanın kurucusu Madeline Vionnet'in mirası çok değerli. Siz de onun vizyonuyla mı devam ediyorsunuz?
Tabii ki onun mirası ve kazandırdıkları bize her zaman ışık tutuyor. Ben ve ekibim elimizdeki değerin farkındayız. Bunu 2013 İlkbahar-yaz koleksiyonumuza da yansıttık. Markanın ne ifade ettiğini ve nasıl bir duruşu olduğunu, bu koleksiyona gösterdik. Madeline Vionnet, "Kadın gülümsediğinde, kıyafet de gülümsemeli" demiş. Bu söz hiçbir zaman aklımızdan çıkmıyor, tasarladığımız her parçada bu söze layık olmaya çalışıyoruz. Gelenekseli, yenilikçi bakış açısıyla birleştiriyoruz. Madeline Vionnet'in başarılı olmasının sebeplerinden biri, yenilikçi, seçkin ve her zaman farklı oluşudur. Biz de yenilikçi olmaya çalışıyoruz. Farklı kalıplar ve formlar tasarlıyoruz. Yaz koleksiyonunda değil ancak önümüzdeki kış sezonunda farklı materyaller ve dokular kullanmayı tercih ettik. Japonya'daki kumaşlardan, dokulardan ve etnik desenlerden esinlendik. Kısacası sürekli araştırıyoruz ve yenilikçi, yaratıcı olmaya çalışıyoruz. Madeleine Vionnet, elbise dikmeyi değil, bir vücudu giydirmeyi hayal ediyordu. Bugün marka "Bir kadını giydirmek sadece gece şıklığı için değil, günün her anı içindir" fikriyle yaşıyor.
 
Markayı diğerlerinden ayıran özellik nedir?
100 yıllık tarihi, hikâyesi ve mirası. Ayrıca marka tek bir özelliği temsil etmiyor. Birçok formu, silueti, çizgiyi birarada barındırıyor, diğer markalar klasik çizgide devam ederken Vionnet her şeyin karışımını sunuyor.
 
Vionnet kadınını nasıl tanımlarsınız?
Elegan, gerçek bir kadın, feminen, zarif, sofistike, yalın ve güçlü... Gülümsemesi kıyafetine yansıtan ancak şıklığını göze sokmayan, naif ve olgun. Vionnet kadını göze çarpar ama göz çıkarmaz. 
 
'HAYALLERİMİN PEŞİNDEN GİTTİM'
 
Kendinize profesyonel bir yol çizerek saygı duyulan çok önemli bir iş kadını haline geldiniz. Bir kadın olarak bunu nasıl başardınız, sırrınız nedir?
Ben de herkes gibi hayallerimin peşinden gittim ve çok çalıştım. Ailem Oxford'da eğitim almamı sağladı. Altyapınız sağlamsa sonrasında zevk alanınız moda ya da sanat hiç fark etmez, onun peşinden koşabilirsiniz. Sorunuza gelecek olursam, başarımın tek bir sırrı yok. Her şey birbiriyle bağlantılı. Çok çalıştım ve çok yol katettim. Kısacası bilet almadan piyangoyu kazanamazsınız. Ben bir sürü bilet aldım ve birine piyango vurdu. Herkes çok şanslı olduğunuzu düşünür, ancak bir sürü bilet aldığınızı ve bunun için çabaladığınızı kimse bilmez.
 
'TÜRK KADINLARI ARTIK DAHA CESARETLİ'
 
İstanbul ve Türk kadınlarının tarzı hakkında ne düşünüyorsunuz?
İstanbul harika ve çok özel bir şehir. Türk kadınları da gerçekten çok bakımlı, dikkat çekici ve güzel. Gözlemlediğim kadarıyla Türk kadınları eskiden klasikten şaşmazdı ancak şimdilerde daha cesaretli. Gün geçtikçe kendilerini ve tarzlarını geliştiriyorlar. 
 
'Feminen, modern, farklı'
 
Harvey Nichols'ta satışa sunulan ilkbahar-yaz koleksiyonundan ve 100 yıl şerefine hazırlanan demi couture kreasyonundan bahseder misiniz?
İlkbahar-yaz koleksiyonu benim ve ekibimin imzasını taşıyor. Feminen, modern ve farklılığı içinde barındıran çok geniş bir koleksiyon oldu. Demi couture koleksiyonu ise 25 parçadan oluşuyor. Bu koleksiyon ikonik, yaratıcı, vizyon sahibi ve cesur çizgilerle haute couture anlayışına yeni bir soluk getirdik. Milano'daki ana mağazamızın yanı sıra Harvey Nichols'ta satışa sunulan demi couture koleksiyonu, hazır giyim ve haute couture arasında fiyatlarla satışa sunuluyor.
Esra ÇORUH / HT CUMARTESİ