Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Krizden marka olarak çıkma yolları

Ekonomik krizde bunalan, boğulan ve çıkış yolu arayan şirket yöneticisi ve ekonomi danışmanlarına yol gösterici yeni bir kitap piyasaya çıktı. Türk Markacı adındaki kitap “Krizden marka olarak çıkma” yollarını gösteriyor. “Ekonomik kriz, hiç şüphesiz en çok da KOBİ adı verilen küçük ve orta büyüklükteki işletmelere vurdu. KOBİ’ler, bu sarsıcı krizi bir şansa dönüştürebilir. Kendi markanı kendin konumlandır, kendin yönet” üst başlığı ile yayınlanan Türk Markacı adlı eser, krizde arayışa giren KOBİ’lere öneriler sunuyor.
 
“Markalaşmaya özgün sırlar”
 
Sermaye odaklı markalama yöntemlerinin aksine, yepyeni bir markalaşma modeli teklif eden Türk Markacı, “KOFTA ve KOBİ modeli markalaşma” sistemini özgün hayat sahneleriyle anlatıyor. KOFTA adı verilen markalaşma modeli, www.turkmarkaci.com adlı internet sitesinden de incelenebiliyor. AS Haber Ajansı’nın (asha) haberine göre, özellikle “KOBİler de marka olur” diyerek, KOBİ yöneticilerine, krizle savruldukları olumsuz koşullarda karamsarlığa düşmemeleri gerektiğini anlatıyor ve krizden marka sahibi olarak çıkmanın yollarını gösteriyor. Türk Markacı, KOBİ’lere, yenildikleri ekonomik koşullara nasıl teslim olmayacaklarını zihnen, fikren ve psikolojik olarak nasıl yenilmeyecekleri konusunda sırlar veriyor.
 
“Krize karşı en geçerli metot”
    
Türk Markacı’nın yazarı Mevlüt Güleç, “KOBİ’ler tasarruf yaparak neredeyse sıfır maliyetle markalaşabilir” diyerek markalaşmak için yeterli bütçesi olmayan şirket yöneticilerinin çaresiz olmadıklarını söylüyor ve krize çözüm olarak markalaşmayı öneriyor. Mevlüt Güleç, şirketlerin sermayeden büyük bütçeler ayırıp reklam ajanslarıyla marka inşa etme alışkanlıkları olduğunu, bunun kriz dönemlerinde çoğu kez imkansız hale geldiğini, şirketlerin daha çok halkla ilişkilerini güçlendirerek markalaşmayı sermayeye yük haline getirmeden  başarabileceklerini dile getiriyor.
 
“Konumlandırma Cetveli yöntemi”
 
Yazar Mevlüt Güleç, “Amacım KOFTA- KOBİ Modeli Markalama adını verdiğim yöntemi Türkiye’deki tüm KOBİ yöneticilerine ulaştırmaktır. İnternet sitemize girenler Konumlandırma Cetveli adlı testi ücretsiz olarak uygulayıp marka konumlandırmalarını yapabilirler. Arzu edildiği takdirde de yine ücretsiz olarak sitemizden Marka Raporu alabilirler” ifadesini kullanıyor.
.yenisafak.com