Şirket, 2011 senesi boyunca cirosunu %20 oranında arttırdı ve Angola, Ekvator Ginesi, Moğolistan ve Zimbabve pazarlarına girdi
Barcelona, 15 Nisan 2013 – MANGO, MANGO MNG Holding S.L.U. Konsolide edilmiş Şirketler Grubu ve tali şirketler adına, şirket tarafından sahip olunan mağazalara olan KDV hariç Perakende Satışı Hazır Ambalajlama satışına ve franchise mağazalarına olan toptan satışa tekabül eden 1,691 milyar avroluk ciro ile 2012 mali yılını tamamlamıştır. Bu ciro miktarı 2011 senesi boyunca %20’lik bir artış olduğunu belirtmektedir. Markanın uluslararası pazardaki önemli konumunu göz önünde tutulduğunda cironun %84’ü yabancı pazarlara tekabül etmekte ve geri kalan %16’sı iç pazara tekabül etmektedir.
2012 yılı içerisinde MANGO, 17’si İspanya’da ve 180’i yabancı pazarlarda olmak üzeredünya çapında 197 mağaza açmıştır. Bu yeni mağaza açılışları MANGO’nun Avrupa, Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta Doğu ve Asya’nın önemli pazarlarındaki varlığını güçlendirmesini sağlamıştır. Mağazalar zinciri Myanmar ve Pakistan pazarlarında ilk defa girdi.
MANGO, grup için ana pazar olarak işlev gören Avrupa’daki genişleme planlarına devam etmekte ve 800 ile 3,000 m2 arasında yüzölçümüne sahip olan mağazalara dayanan ve grubun bütün ürünlerini içeren yeni “mega mağaza” konseptini hayata geçirmektedir (MANGO, H.E. by MANGO, MANGO Touch, MANGO Kids ve MANGO Sport&Intimates).
2013 yılında şirket, Münih’te 2,300 m2’lik yüzölçümüne sahip Avrupa’nın en büyük mağazası ve Ankara’da 3,000 m2’den büyük yüzölçümüne sahip dünyanın en büyük mağazası dahil olmak üzere İspanya, Almanya, Belçika, Fransa, Hollanda, İtalya, Polonya ve Rusya gibi ülkelerde yukarıda bahsedilen formatta yeni mağazalar açmayı planlamaktadır. 2014 yılında marka yeni iki koleksiyon piyasaya sürmeyi planlamaktadır; biri modayı takip eden büyük bedenli insanları ve diğeri ise daha genç kesim olan 14 ile 20 yaş arası insanları hedeflemektedir.
MANGO’nun bir diğer önemli taahhütlerinden biri özellikle Şili ve Peru odaklı Güney Amerika’dır. 2013 yılında şirket, Şili’de toplam olarak 32 mağazaya ve Peru’da 24 mağazaya ulaşmak için her iki ülkede MANGO, H.E. by MANGO ve MANGO Touch mağazaları açmayı planlamaktadır. Ayrıca, bu sene marka büyümekte olan iki pazara, Güney Afrika ve Avustralya, yönelmeyi planlamaktadır. Önümüzdeki 4 sene içerisinde MANGO belirtilen pazarların her birinde fazladan 40 mağaza açmayı planlamaktadır.
Markanın genişleme planları aynı zamanda Orta Doğu, Güneydoğu Asya ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerini içermektedir. Orta Doğu ve Güneydoğu Asya’da MANGO, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Filipinler, Endonezya, Malezya, Kuveyt, Katar ve Tayland gibi ülkelerde 20 mağaza açmayı planlarken, Azerbaycan, Kazakistan ve Türkmenistan gibi eski Sovyetler Birliği ülkelerinde 10 mağaza açmayı planlamaktadır.
2012 yılı boyunca yapılan online satışlarda şirketin cirosu geçtiğimiz yıldaki artışın %93’üne tekabül eden toplam 70 milyon avro’ydu. Şu anda özellikle Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika olmak üzere 46 ülkede internet üzerinden alışveriş olanağı sağlayan MANGO, 2013 yılında Orta Doğu’da online gelişimine girişmeyi ve Asya pazarlarındaki gelişimine devam etmeyi planlamaktadır.
Bu sene online satışlarındaki büyümeye devam etmeyi ve kendi internet adresi, www.mango.com ve dünya çapındaki en iyi internet sitelerinde online bayilikler açarak cirosunu ikiye katlamayı planlamaktadır. 2012 yılında mağaza, o anda müşterilere mevcut olmayan belli ürünleri satın almasına olanak sağlayacak olan tablet cihazlar aracılığıyla mağaza için satış hizmetini devreye sokmuştur. Bu özgün hizmetin ana hedefi müşteriler için alışveriş sürecini basitleştirmek ve bütün MANGO, H.E. by MANGO ve MANGO Touch koleksiyonlarına erişimini sağlamaktır.
H.E. by MANGO erkek giyim serisinin şu anda 100’den fazla perakende satış noktaları bulunmaktadır. 2013 yılında marka, Almanya, Fransa, Hollanda, Rusya ve Türkiye gibi ülkelerde olduğu gibi Orta Doğu, Güneydoğu Asya ve Güney Amerika gibi bölgelerde yaklaşık olarak 80 perakende satış noktası açmayı planlamaktadır. Önümüzdeki birkaç sene içerisinde H.E. by MANGO markası toplam 500 perakende satış noktasına ulaşmayı ve şirketin toplam cirosunun %10’unu buradan karşılamayı planlamaktadır.
MANGO’nun şu anda dünya çapında 12,000 çalışanı ve 107 ülkede 2,600’den fazla perakende satış noktası bulunmaktadır. 2013 yılında marka, Angola, Ekvator Ginesi, Moğolistan ve Zimbabve pazarlarına girerek varlığını 111 ülkede devam ettirmeyi ve İspanya’nın en geniş uluslararası ağına sahip moda markası olmayı gözetmektedir.
Grup için 2013 senesinde yeni mağaza açılımları, mağaza yenilemeleri, lojistik sistemleri ve bilişim teknolojileri sistemleri için yapılacak olan yatırımların 256 milyon avro olacağı tahmin edilmektedir.