Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Moda Alışverişinde Erkek Tüketiciler

Bu durumun birçok nedeni olabilir. Moda e-ticaret sitelerinin ürün gamlarını kadınlara göre oluşturması, site dili ve algılarının aşağı yukarı %75-80’lik bölümünü kadınlara ayırması gibi. Çoğu alışveriş sitesinin e-posta ve sosyal medya iletişimi bile erkek tüketicisini ikinci plana atar durumda. Kadınların pazarda büyük bir güç olduğunu kabul etmek gerekiyor ancak, erkeklerin gizliden gizliye potansiyel bir alışveriş tutkunu olduğunu neden göz ardı ediyoruz?

1

Değişen Alışkanlıklar 

Erkekler eskiden alışveriş davranışlarında daha pragmatik davranıp ihtiyaçları doğrultusunda satın alım yapıp bunu bir keyfe dönüştürmezken, interaktif dünya ile birlikte 180 derece değişim gösterdiler. Artık erkekler de kadınlar gibi arkadaşlarıyla sosyalleşmek için alışveriş yapıyorlar. Dost sohbetlerinde aldıkları ürünün pozitif yönlerinden bahsediyor, (ki bu rakam %45 civarlarında) sosyal mecralarda paylaşarak ürünü dolaylı da olsa pazarlıyorlar. Kişi egosunu tatmin etmiş olurken, aldığı marka da potansiyel müşterilerine ulaşmış oluyor. Tipik bir iki taraflı kazanç durumu. Peki burada online mağazalara düşen görev ve sorumluluk nedir? Erkek müşterilerini uzun vadeli sadakata ikna edebilmek için ne yapmalılar? İşte burada devreye 2-3 kritik hamle giriyor.

Merkeze Kar Oranını Değil Müşteriyi Koymalı  

Öncelikle dikkat edilecek husus, kar odaklı değil müşteri odaklı düşünmek olacaktır- design thinking. Erkek tüketicilerin hayatlarına dokunan içerikler, öneriler, o tüketicinin mağazadan içeriye girmesini sağlayacaktır. Bir kez mağazanın kapısından girip alışveriş yapan tüketiciyi elde tutmak içinse, dönemin en muhim numarası olan; kişiselleştirme söylemini, oyuna sokmak gerekecektir. Her bir tüketicinin farklı farklı tüketim alışkanlıklarına sahip olduğu günümüzde, kişinin kendini özel hissetme tatmini, onu uzun süreli sadık bir tüketici haline getirecektir. Bunun içindir ki mağazaların, tüketicilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz edip, senaryolar oluşturması gerekmektedir. Her bir senaryo, doğru hedefleme ile potansiyel tüketicisinin karşısına dikilmelidir. (e-posta pazarlaması, yeniden pazarlama, site içerikleri, ürün gamının geri bildirimlere göre çeşitlendirilmesi, sosyal medya iletişimi gibi.)

story

Ayak Uydurması Zor Bir Sistem  

Dünyadaki e-ticaret sitelerine baktığımızda (Farfetch, Neiman Marcus gibi.) sitelerinin erkek kategorilerini sürekli yenilediklerini ve erkeklere özel magazinsel içerikler girerek erkek tüketicilerin site ile ilişki kurmasını sağladıklarını görüyoruz. Türkiye’de ise bu durum bir hayli farklı. Bir ürün kategorisine 5 ürün koyarak, çoğu bedeni kalmayan ürünleri ya da 4 sene önceki sezon ürününü o vitrinde tutarak satış yapmak maalesef çok zor. Zamanın en önemli güç olduğu günümüzde, hem trendlerin gerisinde kalmamak hem de bu trendlere göre iletişim uygulamak en doğru çözüm olacaktır kuşkusuz.

Bilinmesi Gerekenler

•Mobil’den satın alımlarda erkekler, kadınların önünde. %45’e %34. Mesela Mr.Porter’ın site satışlarının %30-35’i mobil uygulamalardan geliyor.

•Erkekler, online alışverişlerde site tasarımından çok sevdiği ürün ve bedeni ile ilgileniyor. Onlar için önemli olan bulunabilirlik.

•En fazla online alışveriş yapan erkeklerin ortalama yaş ortalaması 25-35, medeni durumu bekar.

mrporter
Mr Porter

•Erkekleri sitede daha fazla tutmak için erkek yaşam tarzını ve ilgi alanlarını ilgilendiren magazinsel içerikler işe yarıyor, Mr Porter gibi.

• Erkekler, satın almış olduğu ürünü hakkında konuşmayı -siteye yorum bırakmak, değerlendirmek gibi- seviyorlar. %35 civarı. Kadınlarda ise bu oran %20.

• Türkiye’de, perakende sektörü bazında  responsive web tasarımına sahip site oranı %55-60 civarında. Bu sayı Almanya’da ise %96.

Alican Aysın
ALİCAN AYSIN

1989 İZMİR DOĞUMLU OLAN ALİCAN AYSIN, 2012 YILINDA EGE ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE İŞLETME BÖLÜMÜNDEN MEZUN OLDU. AYNI YIL İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ'NDE İNTERAKTİF PAZARLAMA VE İLETİŞİM BÖLÜMÜNDE YÜKSEK LİSANS EĞİTİMİNE BAŞLADI. BU ZAMANA KADAR MODA ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE DİJİTAL PAZARLAMA, İLETİŞİM, CONTENT, STYLING GİBİ KONULARDA TECRÜBE EDİNME FIRSATI YAKALAYAN ALİCAN, PAZARLAMA - MODA İLİŞKİSİNDEN BÜYÜK BİR KEYİF DUYDUĞUNU VE KARİYERİNE BU YOLDA DEVAM ETMEK İSTEDİĞİNİ DİLE GETİRİYOR. AYRICA ALİCAN, ŞU ANDA ÇEŞİTLİ START-UP'LARA DİJİTAL PAZARLAMA DANIŞMANLIĞI YAPIYOR.

https://modakariyeri.com/moda-alisverisinde-erkek-tuketiciler/