İstanbul Moda Haftası’nın sponsoru Mercedes-Benz’in Türkiye CEO’su Rainer Genes, markayla sofistike moda tasarımı arasında bir bağ olduğunu söylüyor.
Genes, “Yetenekli Türk tasarımcıların yanında olmaktan gurur duyuyoruz” diyor
Carl Benz’in Berlin’de üç tekerlekli otomobili için patent başvurusunda bulunduğu 1886 yılı resmi doğum günü olarak kabul edilen Mercedes-Benz, bu yıl 127’nci yılını kutluyor.
Üç kelimeyle markanızı tanımlar mısınız?
Tasarım/tutku, konfor ve güvenlik.
Neden moda haftalarına sponsor olma kararı aldınız?
Belirli bir otomobil modelini veya özel bir kıyafeti tercih etmek aslında kendimizi dünyaya ve çevremize nasıl sunduğumuzun bir parçası; bizi diğerlerinden ayırmaya yardımcı olan o belirgin imajı yansıtıyor. Nesillerdir Mercedes-Benz modelleri, modada Chanel ve Christian Dior’da olduğu gibi lüksün sembolü olmuştur. Mercedes-Benz ve modanın birlikteliğinin mükemmel bir uyum içerisinde olduğuna inanıyoruz.
Neden İstanbul’daki moda haftasının isim sponsorusunuz?
İstanbul, yüksek kaliteli üretim ve tekstil endüstrisinin varlığıyla çok güçlü bir moda referansına sahip. Bu yüzden amacımız hem Türk yeteneklerini destekleyip yeni başarılara imza atmaları için onlara yol açmak, hem de çalışmalarını uluslararası platformlara taşımalarında destek olmak.
Moda ve otomotiv endüstrilerinde ortak nokta, “tasarım”. Mercedes-Benz için tasarım ne anlama geliyor?
Tasarım, moda ve otomobil dünyasının odak noktasını oluşturur ve bir markanın en önemli başarı faktörlerinden biri olarak öne çıkar. Tasarımın
sıra dışı fikirler, bireysellik ve farklılık yaratan tarzın bir karışımı olduğunu söyleyebiliriz.
Bir önceki Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul nasıl geçti?
Mercedes-Benz Türk olarak hem biz, hem de Türk moda dünyası için gerçek bir başarı ve farklı bir deneyim oldu. Mercedes-Benz olarak bir önceki sezonda Özlem Kaya defilesini sunmuştuk, bu sezonsa Zeynep Tosun defilesini “Mercedes-Benz presents Zeynep Tosun” adıyla destekliyoruz. Yetenekli Türk tasarımcıların yanında olmaktan ve çalışmalarını uluslararası platformlara taşımaları yolunda destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.
Bu yıl etkinlikten neler beklemeliyiz?
Gerek halihazırdaki Türk tasarımcılar, gerekse genç yeni tasarımcılarla zarafet ve lüks dünyasında yeni bir buluşma beklentisindeyiz. Ayrıca, yaratıcılık ve yenilik de Mercedes-Benz olarak bu moda haftasından beklediklerimiz arasında. Ayrıca genç ve yükselen tasarımcılara en son koleksiyonlarını sunabilecekleri bir platform yaratmayı hedefliyoruz. Bu sezonun takvimine bakıldığında da etkinliğe katılan birçok yeni tasarımcının varlığı şimdiden oldukça umut verici.
Türkiye’nin moda dünyasının yeni yıldızı oluşunu nasıl yorumlarsınız?
Türkiye’nin moda alanında çok büyük potansiyeli
var. Tekstil endüstrisiyle şehrin sunduğu, moda etkinliklerine ev sahipliği yapabilecek prestijli mekanların birlikteliği moda dünyasının ve endüstrinin yıldızı olabilmesi adına büyük önem taşıyor.