Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Tasarlıyor, hediye ediyor

Tasarımı, hediyelik eşyaya getiren Timur Özdemir, ‘tosbaa’ markasıyla 3 bin çeşit ürün üretiyor. Her üründe bir tasarımcının imzasını sunuyor

Hediyelik eşyayla tasarımı bir araya getiren bir girişimci, Timur Özdemir. İstanbul Taksim’de Lush Oteli’nin yatırımcısı olarak tanınıyor. Otelde İstanbul konseptini tasarımcı çizer Aydan Çelik’le uygularken, farklı bir hediyelik eşya markası konseptinin de doğmasını sağladı. ‘Tosbaa’ markasını yarattı. Her bir ürününde, bir tasarımcının imzasını ve onun dünyayı algılama şeklini sunuyor.
Simurg Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı olan Timur Özdemir, otelin beşinci katına bir İstanbul konsepti uygulamak istediklerini aktararak, “Otelin oda sayısını artırırken ‘Masal Koridoru’ dediğimiz alanı yaptık. Aydan Çelik ile çalışmamız İstanbul Apartmanı konseptinin devamı oldu. Daha sonra otelimizde kalanlar, Masal Koridoru’ndaki figürleri bir yerlerden satın alıp alamayacaklarını sordular. İşte ‘tosbaa’ fikri buradan doğdu. Yaklaşık bir buçuk yıl plan ve program yaptık. Sonra da tosbaa markasının kimliğini oluşturduk” diye anlatıyor.
 
300 mağazaya ulaşacak
Özdemir, ilk mağazasını İstiklal Caddesi’nde açtı. Franchise sistemi ve iş ortaklarıyla 2015 yılında 300 satış kanalına ulaşmayı hedefliyor. Bu tarihte Türkiye’yi ziyaret eden her 10 turistten birinin çantasında yer almak istiyor. Tosbaa’da bugün itibarıyla 3 bin civarında ürün çeşidir var. Şu anda yaklaşık 30 satış noktasına erişmiş durumda. Bu yılın sonunda 1 milyondan daha fazla ürün üretmeyi amaçlıyor. Özdemir, tasarımcıların 48 saatte bir yeni ürün geliştirdiğini aktarıyor.
Özdemir, İTÜ mezunu. Mahmutpaşa’da tekstil sektöründe yetişti. 2006 yılına kadar bu sektörde çalıştı ama daha sonra rotasını farklı sektörlere çevirdi. Turizme girdi. Butik otelin ardından hediyelik eşya sektöründe büyümek iÇin adım attı.
 ‘Tosbaa’ markasında tasarım ürününü uygun fiyatla birleştirdiklerini de dile getiren Özdemir, şunları belirtti: “Tasarım satınca sanki çok uçuk fiyatlar verilecekmiş gibi görülüyor. Tosbaa’yı bu anlamda farklı konumladık. Bir hediyelik eşya markası ama Çin’den alındığı gibi satılan bir marka değil. Türk resminde önemli yeri olan Kaplumbağa Terbiyecisi tablosu markamızın çok farklı ürünlerinde desen olarak yer alıyor. Farklı karakteri de yeniden anlamladırıp hediyelik eşya olarak değer kattık.”
 
 
‘En büyük sorun taklit’
 
Timur Özdemir, sektörü de değerlendirerek, “En önemli sorun taklit. Türkiye’de mülkiyet ve sanatçı hakları yasalar tarafından tam bir güvence ile korunamadığından türlü sorunlar yaşıyoruz. Hediyelik eşyaya okul sırasında kullandığımız kalemden, mutfaktaki bardağa, çantamızdan bisiklete kadar her türlü ürün giriyor. Türkiye’de ekonomik ve sosyal düzey geliştikçe hediye verme kültürü de yükseliyor. Biz taşıdığı ürünlerle hayat felsefesini ortaya koyan her tüketiciye hitap ediyoruz.”
 
Mobil yazılım seferberliği
 
Turkcell’in mobil uygulama geliştirmeye ilgi duyan gençleri geleceğin mesleğine hazırlamak üzere başlattığı yerli mobil yazılım seferberliği ‘Geleceği Yazanlar’da uygulama maratonu başlıyor. 5 ayda 15 bin kişinin üye olduğu ve ilk mezunlarını veren proje kapsamında şimdi de uygulama maratonu düzenleniyor.
Mobil Uygulama Maratonu’na katılmak isteyen yazılımcılar, 13-30 Mart 2014 tarihleri arasında başvurularını Geleceği Yazanlar üzerinden (https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/maraton) yapabilecek. Başvuru sonucu ilk elemeyi geçen ekipler 5-6 Nisan’da gerçekleşecek Kod Geliştirme Etkinliği’nde bir araya gelecek. Geleceği Yazanlar Uygulama Maratonu’nun finali ise 14 Mayıs’ta yapılacak. Türkiye’ye ve sektöre ekonomik ve sosyal değer yaratan en başarılı 5 ekibe akıllı telefon, bilgisayar, tablet ve tanıtım desteğinden oluşan hediyeler veriliyor olacak.
 
milliyet.com