Türk tekstilciler inovatif ürünleri ile dünyaya kafa tutuyor. ABD’nin tekstilin Nobel’i olarak bilinen ödülünü 6 kez üst üste alan ETF Tekstil, Nike ve Adidas gibi markalara baskı konusunda tasarımcıları ile ders bile veriyor. Levi’s için de özel baskı üretiyor.
Uzun yıllar fason üretim ile anılan Türk tekstilcileri, son yıllarda inovatif çalışmalarıyla dünyada ses getiriyor. Hazırgiyim ve tekstilde Çin’in tekelini kıran Türk tekstilcileri, Ar-Ge çalışmaları ile ‘tekstil inovasyonu’ alanında bir numara olan ABD’ye dahi kafa tutuyor. Dünyada her yıl düzenlenen ve tekstil alanında Nobel sayılabilecek ‘Best of Show’ yarışmasında 6 kez üst üste ödül alan ETF Tekstil, bunun en güzel örneğini veriyor. 16 kategoride verilen ödülü ABD dışından ilk kez alan ETF Tekstil, Nike ve Adidas gibi dünya markalarına da baskı konusunda ders veriyor.
8 milyon tişört üretiyor
ETF Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Can Dikmen, baskı konusunda Türk tasarımcılar ile Ar-Ge çalışmaları yaptıklarını söyledi. Yalnızca basic tişört üretimi ile faaliyet gösterdiklerini belirten Dikmen “Yılda 8 milyon tişört üretiyoruz, yıllık ciromuz 20 milyon dolar civarında. Yaptığımı işlerin dünya nezdinde değere layık görülmesi bizim için bir gurur kaynağı” dedi.
Levi’s’e inovatif kot üretti
Nike ve Adidas gibi dünya markalarına baskı konusunda ders verdiklerini anlatan Dikmen, şunları söyledi: “Baskı çeşitlerimiz ve tarzlarımız için bu dev şirketlere tasarımcılarımız gidiyor. Yaptığımız işlere hayranlıkla bakıyorlar. 15 yıldır Nike ile çalışıyoruz. Nike dünyada 400 şirket ile çalışıyor. Biz bir Türk şirketi olarak ikinci sıradayız. Yılda 4-5 milyon adet Nike için üretiyoruz.” Basic tişört dışında yine bir dünya markası Levi’s ile de çalıştıklarını ifade eden Dikmen, kotların kalça kısmına baskı yaptıklarını anlattı. Bu baskıların kotların kalça kısmını kaldırmaya yaradığını söyleyen Dikmen “Bu tekniği dünyada ilk kez biz yaptık. Levi’s’e 1 milyon adet ürettik” dedi.
En son girdi, zirveye çıktı
Turizm yatırımları da bulunan Dikmen, Erzurum Palandöken’de Xanadu Otel’in de sahibi. Oteli 1 milyon dolara aldıklarını ve 35 milyon Euro’luk restorasyon yaptıklarını belirten Dikmen “2011’de oteli görmeden satın aldım. Bu bölgenin potansiyelinin farkındaydım. 3 yıl içinde zarardan kâra geçtik” diye konuştu. Dikmen, şöyle devam etti: “Palandöken’deki 5 tesisin sonuncusu ve en moderniyiz. En son girmemize rağmen şu anda lider konumdayız.”
Kaan Zenginli/Erzurum Ekonomi/star