Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

TEKSTİL SEKTÖRÜ 2023' E KOŞAR ADIMLA İLERLİYOR

Geçtiğimiz yılı başarılı bir ihracat artışı ile kapatan, 2011' in ilk yarısında da 4 milyar 103 milyon dolarlık ihracat rakamını yakalayan tekstil sektörü, bu büyüme hızıyla 2023' e de kendinden emin adımlarla ilerliyor.

Tekstil ve hammaddeleri sektörü 2011' in ilk yarısında Türkiye' nin genel ihracat artışından daha yüksek bir performans göstererek, bu dönemi geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 32' lik artışla kapattı. Türkiye' nin ihracatında önemli bir paya sahip olan tekstil ve hammaddeleri sektörü bu yılın ilk altı ayında yakaladığı yüzde 32' lik artışla ihracatını 4,1 milyar dolar seviyelerine çekti. Türkiye' nin 2023 yılındaki 500 milyar dolarlık ihracat hedefine 20 milyar dolarlık katkı sağlamayı planlayan sektör, bütün sektörlerde uygulanmaya başlanan “2023 Türkiye İhracat Stratejisinin Sektörel Kırılımı Projesi”ndeki yerini aldı. Proje çerçevesinde çalışmalarına başlayan sektör, 2023 yılı ihracat hedefine ulaşmak için gerçekleştirilmesi gereken eylemleri belirlemek
için 24 Haziran günü Dış Ticaret Kompleksi' nde bir araya geldi. İTHİB Başkanı İsmail Gülle başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya İTHİB Yönetim Kurulu Üyeleri, Akdeniz, Uludağ, Antalya ve Güneydoğu Anadolu Tekstil İhracatçılarının Birlik Başkanları ile Devlet Planlama Teşkilatı' ndan uzmanlar da katıldı. Tekstil sektörünün ihracat performansını bir
adım daha ileriye taşıyacak konuların konuşulma imkanı bulduğu toplantıda, sektörün 2023' e yürürken izlemesi gereken yol haritası da çizildi. Toplantıda; sektörde istikrarlı ihracat artışının sağlanması için üretim, pazarlama ve satış, ürün geliştirme, lojistik,
mevzuat ve finansman gibi alanlarda hangi eylemlerin gerçekleştirileceği konusunda görüş alışverişinde bulunuldu.
Türkiye geleceğini tasarlıyor TİM' in “Değişimi gerçekleştirmek, geleceği tasarlamaktır” vizyonu ile hazırladığı “2023 Türkiye İhracat Stratejisinin Sektörel Kırılımı Projesi” bütün sektörlerde uygulanmaya başlandı. Ülke ve sektör ölçeğinde Türkiye' de ilk defa
uygulanmaya başlanan modelde, neden ve sonuç ilişkilerine odaklanılırken, bir performans programı ortaya konuldu. Türkiye' nin 2023 İhracat Stratejisi' nin ilk adımını
ülkenin ihracat stratejisinin makro ölçekte uygulamaya aktarılması oluşturdu. İkinci adımda ise sektörel kırılım yaparak, ülke ölçeğinde 18 stratejik hedef, 72 ölçüt ve 24 sektörde strateji haritaları belirlendi. Projeyi hazırlarken, Türkiye' nin geçmiş 10 yıllık
ihracat rakamlarını ve önümüzdeki 15 yılı değerlendiren TİM, bu kapsamda üç aşamada beşer yıllık ihracat vizyonu gerçekleştirdi ve bu aşamaları ‘Atılım' , ‘Yatırım' ve ‘Liderlik' şeklinde özetledi