Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Tekstilde iplik krizi

Pamuk ipliği üretimi azalan Çin'in Türkiye'den yaptığı yüklü alım iç piyasada fiyatları % 20-30 artırdı.

Pamuk ipliği üretimi azalan Çin'in Türkiye'den yaptığı yüklü alım iç piyasada fiyatları % 20-30 artırdı. Yerli sanayici sorunun çözümü için kota getirilmesini istiyor
 
Tekstil sektöründe iplik krizi çıktı. İplik üreticileri daha yüksek fiyattan sipariş aldıkları Çin'e ihracata başlayınca, iç piyasadaki ürün azaldı. İplik fiyatları son 2 ayda yüzde 20-30 oranında yükseldi. Türk üreticiler iplik bulamadığı için kalitesi düşük olan Bangladeş ve Hindistan'a yöneldi. Denizli Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Müjdat Keçeci, iplik fiyatlarındaki artışın pamuk fiyatının artışıyla da paralel olduğunu söyledi.
Keçeci, "Pamuk gibi önemli bir hammaddenin stratejik ürünler arasına alınmasının zamanı geldi" diye konuştu. Dünya pamuk stoklarının yüzde 50'sinden fazlasını elinde bulunduran Çin'in 2014-2015 sezonunda 9.3 milyon tonluk stoka ulaşacağı tahmin ediliyor. Ancak buna rağmen Çin'de son 3 yıldır pamuk ipliği üretimi azalıyor. Bu nedenle de Türkiye'den iplik çekiyor.
 
FİYAT 50 CENT ARTTI
İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Gülle, iplikte arz-talep dengesinin bozulduğunu söyledi. Gülle, "Pamuk fiyatında 50 cent'in üzerinde artış oldu. Bu da iplik fiyatını artırdı" diye konuştu. Talu Tekstil Genel Müdürü Mustafa Gültepe, iplik fiyatına iki ayda yüzde 25 zam geldiğini söyledi. Gültepe, "En basit ipliğin kilosu 6.8 lirayken, fiyat 8.2'lere yükseldi" diye konuştu.
 
 KOTA ŞART
 Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Cem Negrin, Hindistan'ın iç piyasasını korumak için ihracata yönelik iplik satışını durdurduğunu söyledi.
 
Negrin, Türkiye'nin de böyle bir kota uygulamaya ihtiyacı olduğunu belirterek, "İplik üreticileri 20 kuruş fazlaya Çin'e ihracat yapıyor. Biz bu ihracatın durdurulması yönünde bazı çalışmalar yaptık. İlgili kurumlara sunduk. Ancak henüz bir netice alamadık" diye konuştu. Negrin, Çin'in Türkiye'ye yönelmesinin bir nedeninin de Hindistan'ın kotaları olduğunu ifade etti.
 
patronlardunyasi.com