Heimtextil Fuarı’na dair açıklama yapan Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) eski Başkanı ve önceki dönem Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Süleyman Kocasert; “Türk havlusu ve Türk pamuğunun dünyadaki algısı gittikçe artıyor” dedi.
Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) eski Başkanı ve önceki dönem Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Süleyman Kocasert, Almanya’nın Frankfurt kentinde düzenlenen Heimtextil’de fuarı değerlerdi. Fuarın bu yıl 50’in yılını kutladığının altını çizen Kocasert, “Heimtextil 50 yılını geride bıraktı, darısı İstanbul Evteksil Fuarı’nın başına. 2020 Denizli yılı olsun. 2020’nin Denizli yılı olması için de hepimiz elimizden geleni yapalım. Ocak ayının ilk haftası düzenlenen bu fuarla bence ilk adımı attık. 71 katılımcımız var. Uzun yıllardan beri ilk defa bu kadar yoğun katılımcıyla geldik. Her birinin çok güzel koleksiyonları var. Artık dizaynırlarla çalışıyoruz, yılın renklerini yapıyoruz, trendlerini belirliyoruz, çevreye duyarlı olduğumuzu gösteriyoruz. Dünyanın çok hassa davrandığı değerlere biz de saygı duyuyoruz. Bunlar hem memnuniyet hem de gurur veriyor. Hala da kat etmemiz gereken çok yol var. Ne yazık ki biz ev tekstili olarak tekstil sektörünün alt kısmını temsil ediyoruz” dedi. “TÜRK HAVLUSU VE PAMUĞUNUN DÜNYADAKİ ALGISI ARTIYOR” Katma değeri ürün üretmenin çok zor olduğunun altını çizen Kocasert; “Sanayicilerimiz, yükselen enerji maliyetleri ile işçilikle birlikte yeterli kar marjına ulaşamamaktan yakınıyorlar. Belli bir kazanım olmayınca, yatımların artması ve teknolojinin yenilenmesi daha zor oluyor. Bütün bu zorlukların içerisinde ayakta durmaya çalışmak, mücadele vermek, yeni pazarlara girmek çok kolay değil. Bütün sanayicilerimizi kutlamak gerekiyor. Çünkü bir dış giyim gibi değiliz. Örneğin; bir tişört bir baskı ya da bir nakışla bambaşka yere giderken ve markalaşma daha kolay olurken, ev tekstili bir takım zorluklarla karşılaşıyor. Bu gerçeklerin farkında ve bilincinde olarak, gelecekle ilgili hesapları yapmak lazım. Arkamızdan bir rüzgar esiyor. O da Turkish Towels ve Turkish Cotton Rüzgarı. Türk havlusu ve Türk pamuğunun dünyadaki algısı gittikçe artıyor. Nihai tüketicilerden artık e-ticaretin çok yaygınlaştığı bir dönemde internete girdiklerinde önceden çarşaf, nevresim takımı ya da havlu ararken, şimdi Türk havlusu aramaya başladılar. Türk pamuğundan yapılma nevresim takımını tercih ediyorlar. Bu önemli bir avantaj. Bu avantajı kullanmaya devam etmemiz gerekiyor. Ticaret Odamızın, Sanayi Odamızın, Denizli İhracatçılar Birliğimizin ve TETSİAD’ın Türk pamuğu ve havlusu ile ilgili tanıtım faaliyetlerine, lobi çalışmalarına devam etmeleri gerekiyor ki sektör güçlensin. Biz ‘ev tekstili’ denildiğinde ‘Türkiye ve Denizli’yi akıllara getirinceye kadar bu mücadeleyi sürdürmemiz gerekiyor. Doğru yoldayız” diye konuştu. “AMERİKA’DAN TÜRK HAVLUSU ALMAYA GELDİLER” Kocasert, şunları aktardı: “Amerika’dan gelen alımcılar artık Türk havlusu almaya geldiler. Bir miktar daha yüksek ödeme yapmaya hazırlar. Bu fırsat kullanılmaya devam edilmeli. Emeği geçenlere hem tebrik hem de teşekkür ediyorum. Önümüzdeki yıllarda ürün çeşitliliğine gitmekte, tasarıma ve markalaşmaya ağırlık vermekte büyük yarar var. Pakistan, Hindistan, Bangladeş, Kamboçya ve Çin gibi ağır rekabetten uzaklaşabilelim.” “2020’NİN DAHA İYİ GEÇECEĞİNE ÜMİT EDİYORUM” 2019 yılının tekstil sektörü için çok parlak geçmediğini belirten Kocasert, “Birçok firmamız için bir miktar ekside performans gösterilen bir yıldı. 2020 ile ilgili umutlar daha fazla. Muhtemelen baz etkisiyle birlikte istatistikler pozitif çıkacaktır. Genel konjonktür çok önemli ama biz önce kendi evimizin önünü ve kendi bahçemizi süpürmeliyiz. Herkes kendi bilançosu ve bütçesine yoğunlaşmalı kendi tasarımlarına ağırlık vermeli. Sektörümüz güçlü ve iddialı. İddiasını arttırarak da sürdürecek. 2019 yılına göre 2020’nin daha iyi geçeceğine ümit ediyorum” dedi.
LÜTFEN KAYNAK GÖSTERMEYİ UNUTMAYINIZ ===>>>https://www.denizligazetesi.com/guncel/turk-havlusu-ve-pamugunun-dunyadaki-algisi-artiyor-h86499.html
Denizli Gazetesi