Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sonuçları 13 Mart'ta Açıklanacak

İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin akademik denetiminde Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerindeki şirketlerin kamuoyu nezdinde itibarını ölçümleyen Türkiye İtibar Endeksi'nin 2013 yılı sonuçları 13 Mart'ta açıklanacak.
 
İstanbul Ticaret Üniversitesi'nden yapılan açıklamaya göre, otomotiv, bankacılık, gıda, enerji, ulaşım, beyaz eşya, elektronik eşya, sigorta, eğitim (üniversiteler), GSM/telekom, inşaat ve hazır giyim sektörlerinin mercek altına alındığı Türkiye İtibar Endeksi radarına 3 yıl üst üste girmeyi başaran kurum ve markalara  "Türkiye İtibar Endeksi Takdir Beratı" verilecek.
 
İstanbul Ticaret Üniversitesi İtibar ve Derecelendirme Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ferhan Benli, açıklamada yer alan değerlendirmesinde, İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin akademik denetiminde İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından hazırlanan Türkiye İtibar Endeksi'nin Türkiye'deki benzer pek çok araştırmadan farklı olduğunu ifade etti. 
 
Benli, endeks için yapılan alan araştırmasının her yönüyle tamamen İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin bilimsel laboratuvar ortamında planlandığını ve verilerin yine bilimsel ilkeler ışığında toplandıktan sonra sektörel analiz raporları hazırlandığını anlattı.
 
Şirket itibarının şirketlerin piyasa değerlerini ne derecede etkilediğini değişen risk yapılarına göre gözlemlediklerini belirten Benli, değerini piyasada korumak ve artırmak isteyen şirketler için itibar endeksinin önemli bir gösterge olduğunu kaydetti.
 
Ekonomik büyümenin kurumların itibarıyla paralel gerçekleştiğine dikkati çeken Benli, sadece rating kuruluşlarının kantitatif derecelerinden önce itibarların derecelendirilmesine önem vermek gerektiğini dile getirdi. 
 
İtibar Endeksi'nin şirketler için bir navigasyon aracı görevini üstleneceğini ifade eden Benli, "2013 verilerini kapsayan 3. Türkiye İtibar Endeksi çalışmasının sonuçlarını 13 Mart'ta kamuoyu ile paylaşacağız. Bu yılki raporda, 12 lokomotif sektörün itibar değerleri, her sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının münferiden itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları gibi önemli ölçümlemelerin yanı sıra tavsiyeler yer alacak" açıklamasında bulundu.
 
Endeks ile kurum ve markaların algısının geçmiş, bugün ve gelecek ekseninde artık daha net bir biçimde okunabildiğine değinen Benli, şunları kaydetti:  
 
"Araştırmamıza yanıt verenler tarafından en çok itibarlı bulunan kurum ve markaların sıralandığı Türkiye İtibar Endeksi radarına her yıl ortalama 400 kurum ve marka giriyor. 3 yıl üst üste bu radara girmenin kurum ve markalar açısından büyük bir başarı olduğu görüşündeyiz. Bunu, kurumlar açısından 'İtibarın Süper Ligi' şeklinde de adlandırabiliriz. 3 yıllık projeksiyona baktığımızda 50'yi aşkın kurum ve markanın bu başarıyı gerçekleştirdiğini görüyoruz. Bu nedenle bu yıl yeni bir uygulamayı devreye sokuyoruz. İtibar Atölyesi, Xsights ve İstanbul Ticaret Üniversitesi temsilcilerinden oluşan Türkiye İtibar Endeksi Yürütme Kurulu olarak sektördeki sıralamasına bakılmaksızın Türkiye İtibar Endeksi radarına 3 yıl üst üste girmeyi başaran kurum ve markaya 'Türkiye İtibar Endeksi Takdir Beratı' vermeye karar verdik."
 
 
 
Amaç, itibar parametrelerini finansal sayılara çevirebilmek
 
 
 
Türkiye İtibar Endeksi araştırmasını gerçekleştiren Xsights Araştırma ve Danışmanlık Genel Müdürü Çiğdem Penn ise endeks verilerini Türkiye'nin 26 ilinde tesadüfi seçim metoduyla belirlenen 2 bin denek ile yüz yüze anket çalışması yaparak topladıklarını anlattı.
 
Penn, "Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan X-Reputation modelimizi, endeks yapısına uygun olarak ve İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin akademisyenlerinin görüşleri doğrultusunda yeniden düzenledik. Kültürümüzde büyük önem taşıyan güven ve gönüldaşlık kavramlarını da araştırmamıza dahil ederek ülkemizdeki en itibarlı şirketleri belirlemeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
 
Türkiye İtibar Endeksi ile birlikte itibarın ölçülebilir bir değer olduğu noktasında Türkiye'deki kurumların bilinçlenmeye başladığını ifade eden Penn, amaçlarının itibar parametrelerini finansal sayılara çevirebilmek olduğunu da kaydetti. - İstanbul
haberler.com