Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Unkapanı’nda başladı şimdi 700 mağazada

İstanbul Unkapanı’nda 2 komşu dükkânın ortakları tarafından kurulan muhafazakâr giyim markası Zühre, yurtiçi ve yurtdışında 700 mağazaya ürün veriyor. 5 yılda 10 mağaza açmayı planlayan şirket, 50 olan bayi sayısını da 200’e çıkarmayı hedefliyor. İhracatta bugüne kadar Körfez ülkelerine odaklanan Zühre, Amerika, Rusya ve Avrupa’da da büyümek istiyor.

MUHAFAZAKÂR giyim markası Zühre, hem yurtiçinde hem de yurtdışında işlerini büyütüyor. 14 yılı geride bırakan firma bugüne kadar ağırlıklı olarak toptan üretim ve franchise vererek büyürken, 2020’de hem mağazalaşma hem ihracat hem de e-ticaret alanlarında atağa kalkacak. Kuruluş hikayelerini, yatırımlarını ve yeni dönem hedeflerini dinlemek için bir araya geldiğimiz Zühre Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Yazıcıoğlu, Türkiye’de 500, yurtdışında 200 nitelikli mağazada Zühre markalı ürünlerin satıldığını dile getirdi.

Kendi mağazalaşma süreçlerine yeni başladıklarını belirten Yazıcıoğlu, 5 yılda 10 mağaza açacaklarını dile getirdi. Mağazalarının 5’inin İstanbul’da olacağını dile getiren Yazıcıoğlu, “Yönetimi bize ait bu mağazalar markamızın örnek mağazaları olacak ve franchise sisteminin büyümesini sağlayacak. Şuan 50 olan franchise sayımızı da 5 yılda 200’e çıkarmayı planlıyoruz” dedi. Fason üretimi seçtiklerini ve üretim kanalında yaklaşık 15 partnerleri olduğun ifade eden Yazıcıoğlu, “ Yılda 500 binin üzerinde ürün üretip satıyoruz. Bunu ilk etapta 1 milyona, 5 yılda ise 2 milyona taşıyacağız” şeklinde konuştu.

45 ÜLKEYE İHRACAT

30 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Yazıcıoğlu, yeni rotalar peşinde olduklarını dile getirdi. Ağırlıklı olarak Körfez ülkelerine ürün yolladıklarını belirten Yazıcıoğlu, yeni dönemde ABD, Rusya ve Avrupa ülkelerinde de yer alacaklarını, hatta yurtdışında merkez ofisler açacaklarını söyledi. Hedeflerinin 45 ülkeye ihracat olduğunu ifade eden Yazıcıoğlu, “Bugüne kadar etkili olduğumuz pazarlar Irak, Cezayir, Lübnan, Ürdün, Filistin, Libya oldu. Ama biz ürün çeşitliliğimizi de artırarak yeni pazarlara girmeye başladık. Rusya’dan ciddi siparişler alıyoruz. Amerika ve Avrupa’da da büyümenin sinyalleri geliyor. Markamızın hızlı büyümesinde pazar çeşitliliği önemli rol oynadı. İhracatta hiçbir zaman tek bir ülkeye odaklanmadık, odaklanmayacağız” şeklinde konuştu. “Amacımız global bir marka olmak” diyen Yazıcıoğlu, “Aslında yaptığımız işi sadece muhafazakâr giyim olarak tanımlamıyoruz. Bu alanda sınırlar da giderek kalkıyor. Dünya markası olmak için yenilikçi olmak ve gelişen trendleri takip etmek gerekiyor, biz de öyle yapıyoruz. Tasarım tarafına ve müşteri ilişkilerine önem veriyoruz” dedi.

 

Unkapanı’nda başladı şimdi 700 mağazada

hurriyet.com.tr