Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Yeni nesil organik giyiniyor

Avrupa ülkeleri ve ABD'de organik ürün tüketimi her geçen yıl artarken, Türkiye'de de organik ürün kullanımı konusunda artan bilinç düzeyi, organik ev tekstili alanındaki talebi hızla yükseltiyor.

 

Çevreye duyarlı, sağlığına ve ''konforuna'' düşkün ''bilinçli'' tüketicilerin talebi doğrultusunda her geçen yıl büyüyen organik tekstil en çok çocuklar için tüketiliyor. Çocuğunun tenine değecek ilk ürünlerin ekolojik olmasına özen gösteren bazı ebeveynler, ilerleyen dönemlerde çocuğunun tüketeceği gıda ürünleri ya da oyuncakların da organik olmasını istiyor.
Organik ürün tüketme tutkusu günümüzde anne-babaları, sadece organik hammadde ile üretilen, kimyasal ve boyar madde içermeyen gıda ve tekstil ürünleri ile oyuncaklara yöneltirken, bazı çocuk giyimi mağazalarında normal ürünlerin yanında satışa sunulan organik ürünler yüzde 25-30 fiyat farkına karşın büyük talep görebiliyor.
''Ecocotton'' markasıyla organik ev tekstili ürünleri üreten Egem Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Uzunoğlu, geçinme sıkıntısı yaşamayan, düzenli spor yapan ve sağlığına düşkün insanların yaşam kalitesini daha da yükseltmek istediğini, kimyasal ürünlerden kaçarak doğal ve uluslararası standartlarda belgelenmiş ürünler kullanmayı tercih etme yoluna gittiğini söyledi.
Uzunoğlu, nüfusa göre organik ürün kullanımının dünyada en çok Danimarka'da tüketildiğini, bu ülkeyi İsviçre, Avusturya, Almanya ve ABD'nin izlediğini ifade ederek, Türkiye'de organik ürün müşteri portföyünün küçük olmasına karşın potansiyelin yüksek olduğuna işaret etti.
 
''Benim bebeğim çok sağlıklı olmalı''
 
Organik ürünlerin dünyada ve Türkiye'de en çok çocuklar için alındığını belirten Uzunoğlu, ''Bu işin hassasiyeti bebek. Çocuk kadar değerli bir şey yok. Aileler 'çocuk ne kadar kimyasız bir dünyada yaşarsa geleceği ve yaşam kalitesi o kadar iyi olur. Benim bebeğim çok sağlıklı olmalı' diyerek organik ürünlere yöneliyor. Bizim de organik ürün satışlarımızın yüzde 20'si bebek ürünlerinden oluşuyor'' şeklinde konuştu.
İbrahim Uzunoğlu, 0-3 yaş arası çocuklara yönelik tüketimin ağırlıklı olduğunu vurgulayarak, hastane çıkışı, iç çamaşırı, nevresim, havlu, bornoz, bebek ve çocuklara yönelik kıyafet satışlarının yüksek olduğunu kaydetti. Uzunoğlu, organik ürünler konusunda uluslararası standartlar oluştuğunu da söyledi.