Whatsapp Tekstil Kursları Destek Hattı

Yerel marketler sanal ortamda buluştu

İnsanoğlunun vazgeçilmezleri arasına müdahil olan internetin ardından online alışveriş de günlük hayatımızda yavaş yavaş yer edinmeye başladı. Türkiye, ComScore firmasının 2011 yılında Avrupadaki 270,6 milyon internet kullanıcısı arasında yaptığı araştırmaya göre İngiltere ve Fransadan sonra perakende sitelerinde en fazla zaman harcayan 3üncü ülke konumunda yerini alırken, sanal alışverişe artarak devam eden bu ilgi yerel marketlerin de dikkatini çekti. Online alışveriş pastasından pay almak isteyen marketleri bir araya getiren tummarketler.com, cirolarını artırmak isteyen perakende zincirlerine farklı bir pazar imkânı sunuyor. 12 marketle başlayan projenin kısa sürede 43 markete ulaşması da yerel perakendecilerin sanal marketçiliğe olumlu baktığını gösteriyor

Uğur TATLIBugün Türkiyede 35 milyona yakın internet kullanıcısı bulunuyor. Türkiye, bu sayı ile Avrupada 4üncü sırada yer alıyor. Dijital pazarı ölçümleyen ComScore firmasının Avrupadaki 270,6 milyon internet kullanıcısı arasında yaptığı araştırmaya göre, 2011 yılında perakende sitelerinde en fazla zaman harcayan ilk üç ülke arasına Türkiye de bulunuyor. Genç bir nüfus yapısına sahip olunması ve alım gücünün artmasıyla birlikte internet üzerinden yapılan alışverişlerde önemli bir pazar konumuna gelen Türkiyede perakendenin birçok alanında sanal mağazalar açılırken, bu mağazaların daha çok tekstil ürünleriyle müşterilerine hizmet verdikleri göze çarpıyor. Öte yandan son dönemlerde gıda ürünlerine yönelik alışveriş imkânı sağlayan sanal alışveriş siteleri de tüketicilerin taleplerine cevap vermeye başladı. Büyüme hızlarıyla dikkat çeken yerel perakende zincirleri online alışverişten pay almak için harekete geçti. Perakende sektöründe artan rekabete karşı yerel marketleri sanal ortamda bir araya getiren tummarketler.com alışveriş sitesi, 12 marketle başlayan oluşumda kısa sürede 43 market sayısına ulaştı. Proje kapsamında kurulan call center ve sanal mağazaya gelen siparişler tüketicinin kapısına kadar götürülüyor. Semte ve ürüne göre market alışverişi yapma imkânı sunan sanal pazar sayesinde binlerce ürünün fiyatını da kıyaslamak mümkün. Sanal market içerisinde KİM, Onur Hipermarketleri, Snowy Market, Selam Market gibi 50ye yakın perakende zinciri yer alıyor. İstanbul ve Kocaeli illerinde başlayan proje yakın zamanda Anadoluya açılarak tüm yerel market ve bakkalları sanal alışveriş çatısı altında toplamayı hedefliyor.Sektörler e-ticaretten pay almak istiyorTürkiyede e-ticarette yaşanan hızlı gelişimin tüm sektörleri etkilediğini ifade eden tummarkerler.com Proje Yöneticisi Sebahattin Gündoğdu, Sektörler e-ticaretten pay almak için ciddi bir rekabet girdi. Bankacılık, elektronik eşya, tekstil, hizmet sektörü, turizm, eğitim ve aklınıza gelebilecek diğer tüm sektörler bir şekilde e-ticarette yer almak için birbirleriyle yarış halindeler. Projenin başlangıcında sektörel bir analiz yaptığımızda piyasadaki 2-3 münferit market zinciri haricinde online satış yapan ve böyle bir teknik alt yapıya sahip market olmadığını tespit ettik. Buzdolabının, televizyonun internetten alındığı, yemek siparişinin bile internet üzerinden verilebildiği bir ortamda market alışverişinin de internet üzerinden yapılabileceğini değerlendirdik. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan son kullanıcıların hayatlarını kolaylaştıracak bir uygulama olacağını düşündük diye konuştu.Aralarında ticari bir ilişki olmayan farkı perakende zincirlerini tek bir çatı altında birleştirdiklerinin altını çizen Gündoğdu, sitedeki fiyatlarla marketteki fiyatların aynı olduğunu ve müşterilerin artı bir ücret ödemediklerini söyledi.Tummarketler.comun Ar-Geye dayanan bir proje olduğuna dikkati çeken Gündoğdu, Sektörel anlamda değerlendirildiğinde yaptığımız araştırmalara göre benzeri olmayan bir proje. Diğer sektörlerdeki popüler internet uygulamalarının büyük çoğunluğu Amerikadaki benzerlerinden esinlenerek, Türkiyede hayata geçirilmiş oluşumlar. Ancak tummarketler.com inovasyon ve Ar-Geye dayanan bir projenin ürünü. Proje, 1,5 yıl gibi bir sürede tamamlandı ve 6 ay önce hizmet vermeye başladı. Sistemin son kullanıcılar için ürünlerin fiyat, isim ve resimleriyle sergilendiği bir ara yüzü mevcut ve kullanıcılar bu ara yüz üzerinden siparişlerini verebiliyorlar. Ayrıca market kullanıcıları için gelen siparişleri takip ettikleri ayrı bir bölüm var ve back office dediğimiz bizim kullandığımız bir ara yüz mevcut ifadelerini kullandı.Tüketicilerin ödemelerini siteden kredi kartıyla yapabileceği gibi kapıda teslim aldıktan sonra nakit veya kredi kartıyla da gerçekleştirebildiklerini anlatan Gündoğdu, tummarketler.comun İstanbul ve Kocaeli olan hizmet ağının yakın zamanda Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kayseri, Konya, Erzurum, Trabzon, Sivas illerini de içine alarak genişleyeceğini dile getirdi.Gıda güvenliğine önem veriyoruzGıda ürünlerinde ambalaj güvenliği ve son kullanma tarihlerine önem verdiklerini vurgulayan Gündoğdu, Üye marketlerimiz, sipariş veren müşterilerimizin siparişteki ürünlerin sağlık koşullarına uygun ve son kullanma tarihlerinin geçmemiş durumda olacağını taahhüt ediyorlar. Müşterilerimiz tarafından ürünlerin taze ve sağlık koşullarına uygun olmadığının bildirilmesi durumunda satılan ürünün iadesi, müşterinin istemesi durumunda muadili olan başka bir ürünle değiştirilmesi veya aynı ürünle değiştirilmesini, ürünün ücretinin alınmış olması durumunda ürün bedelinin iadesi sağlanıyor. Bu durum üye marketlerimizle yaptığımız sözleşmede kayıt altına alınıyor açıklamasında bulundu.Site içerisinde bulunan bazı marketlerin aynı zamanda kendi online mağazalarının da olduğunu hatırlatan Gündoğdu, rekabetin fiyat üzerinden değil, hizmet üzerinden olması gerektiğine inanan perakende zincirlerinin tummarketler.com oluşumunda da yer aldıklarını kaydetti. Belirli bir teknik alt yapıya sahip olan marketlerin sisteme kısa sürede dahil olabildiklerini belirten Gündoğdu, Barkod sistemi ve bir veritabanı (Oracle, MS sqlserver) sistemi olan tüm marketlerin sisteme entegrasyon süresi yalnızca yarım saat gibi kısa bir sürede gerçekleştiriliyor. Market sisteme entegre olduktan sonra ürünlerin isim bilgileri ve diğer bazı parametrik bilgiler merkezimiz tarafından kontrol ediliyor. Bu süreçlerin sonunda, 2-3 saat içerisinde sistem üzerinden satış yapmaya başlanıyor dedi.Alışveriş nasıl yapılıyor?Müşteriler, bulundukları bölgedeki alışveriş yapmak istediği marketi seçerek o marketin ürünlerinin bulunduğu ara yüze geçiyor. Bu ara yüzde seçilen marketin ürünleri ve resimleri raf fiyatları ile sergileniyor. Tüketiciler siparişlerini oluşturup sepetlerini doldurduktan sonra tanımlı adres bilgilerini ve varsa notlarını sisteme giriyor. Hangi zaman diliminde siparişlerini istediklerini ve ödeme seçeneklerini (kapıda kredi kartı, nakit) seçerek sipariş sonlandırılıyor. Müşteri sistemden ilk defa alışveriş yapıyorsa adres ve kimlik bilgilerini doğrulamak amacıyla bir defaya mahsus olarak aranıyor. Doğrulamayı müteakip sipariş markete gönderiliyor. 30-45 dakika arasında istenilen ürünler belirtilen adrese ulaştırılıyor.Grup Serra, satışlarını artırdıMüşterilerine ürünlerini daha düzenli ulaştırmak amacıyla tummarketler.coma katıldıklarını dile getiren Grup Serra Market Bilgi İşlem Sorumlusu Fatih Öztürk, Grup Serra olarak yaklaşık 7 yıldır telefon siparişi ile müşterilerimize hizmet veriyoruz. Teslimatı daha düzenli yapabilme düşüncesiyle tummarketler.coma dahil olduk. Müşterilerimiz üye olup siparişlerini ürün görsellerini ve fiyatlarını da görerek isteyebiliyor. Siparişler anında sistemimize gelerek daha düzenli ve hızlı bir şekilde müşterilerimize ulaştırılıyor diye konuştu. Yeniliği takip eden bir anlayışa sahip olmaları sebebiyle marketlerini sanal ortama taşıdıklarını belirten Öztürk, Tummarketler.coma üye olduktan sonra siparişlerimizde gözle görülür bir artış oldu. Satışlarımız yüzde 20 oranında yükseldi. Ayrıca çok kısa sürede mevcut müşteri sayımızı da yüzde 10 oranında artırdık tespitinde bulundu. Sanal mağazalarında en çok tercih edilen ürünün makarna, pirinç, bisküvi, içecek gibi hazır gıdalar olduğunu aktaran Öztürk, temizlik grubu ürünlerine de ilgi gösterildiğini söyledi.Sanal alışveriş yatırımlarına önem veriyoruzİstanbul, Kocaeli ve Sakaryadaki mağazalarıyla müşterilerine hizmet veren Kim Marketler Zinciri, 59 şubesiyle tummarketler.com bünyesinde yer alan marketler içerisindeki en büyük perakende zinciri olarak göze çarpıyor. Yerel marketlerden oluşan bir sanal alışveriş platformu olması nedeniyle tummarketler.com çatısı altında olduklarını ifade eden Kim Genel Müdürü Hamit Akçay, Günümüz internet çağında sanal alışveriş, ticaretin vazgeçilmez mecralarından biri haline dönüştü. Yakın bir gelecekte bu ilginin daha da artmasını bekliyoruz. Tummarketler.com projesine, özellikle yerli marketlerden oluşan bir sanal alışveriş platformu olması ve projenin geleceğine inancımız nedeniyle dâhil olduk. Sektörün gelişimine katkı sağlayacak kaliteli oluşumlara destek vermeyi misyonumuzun bir parçası olarak görüyoruz. Yapılan çalışmanın yerli ve iyi çalışılmış kaliteli bir çalışma olduğunu düşünüyoruz şeklinde konuştu. Kimin aynı zamanda kimkapinda.com adında kendi online alışveriş sitesi de bulunuyor. Sanal alışveriş yatırımlarına önem verdiklerinin altını çizen Akçay, Başka oluşumlar içinde yer almamızda sakınca görmüyoruz. Sonuçta rekabet günümüz dünyasının kaçınılmaz gerçeği. Rekabeti yok sayarak, rekabetten kaçarak varacağınız bir yer yok. Pazar büyüdükçe altyapısı ve hizmet kalitesi güçlü olan daha avantajlı olacak dedi. Sanal ortamda yapılan alışverişin geleceğiyle ilgili önemli tespitlerde bulunan Akçay, şunları söyledi: Türkiyede her 5 kişiden biri internetten alışveriş yapıyor. 2011 rakamlarına göre sanal alışverişin cirosu 17 milyar TLye ulaştı. Belli müşteri grupları yaşam tarzları dolayısıyla gıda ürünlerini bu mecradan temin etme eğilimi içerisinde ve sanal alışveriş pazarı buna bağlı olarak her geçen gün daha da büyüyecek.Satışlardan memnunuzE-ticaretin pazarlama stratejisi olarak önemli bir alan olduğuna dikkati çeken Selam Market Genel Koordinatörü Metin Erdil, E-ticaretin hızla önem kazandığı bu dönemde artık market alışverişlerinin bunun dışında kalması mümkün değildi. Son tüketici internet üzerinden zaten alışveriş yapıyor. Market alışverişlerini de bu mecra üzerinden yapabilir düşüncesiyle tummarketler.com içerisindeki yerimizi aldık diye konuştu. Kısa sürede satışlarında artış yaşadıklarını anlatan Erdil, Bu sistemden hem işletme hem de tüketici memnun. Bizi telefonla arayıp teşekkür eden ev hanımları bile var. 2012 yılı hedef cirolarımıza e-ticareti de ekledik açıklamasında bulundu. Sanal mağazada tercih edilen ürünleri gıda ve gıda dışı olarak ikiye ayırdıklarını belirten Erdil, tüketicilerin daha çok gıda ürünlerini tercih ettiklerini kaydetti. Erdil, sanal ortamın ticarete olan katkısını ise Gelişmiş teknolojinin hayatımızı kolaylaştırdığına tanık oldukça, sanal alışverişin geleceğinin daha iyi olacağına inanıyoruz sözleriyle ifade etti.Çoğunlukla temel gıda ürünleri tercih ediliyorMüşteri taleplerini karşılamak ve hizmet ağını genişletmek amacıyla tummarketler.com sanal mağaza uygulamasına katıldıklarını dile getiren Snowy Market Bilgi Teknolojileri Otomasyon Müdürü Yasin Çalışkan, tüketicilere daha iyi hizmet verme ve hizmet kalitesinde farklılık sağlama düşüncesiyle sanal mağaza satışlarına başladıklarını söyledi. Türkiyede sanal ortamda yapılan alışverişlerin gün geçtikçe artığını kaydeden Çalışkan, Yaygınlaşan ve hızla büyüyen teknoloji sayesinde sanal alışveriş ciro paylarının yükseleceğine inanıyorum. Bizim için daha değerli olan, sanal ticaretin cirolarımıza katkı sağlamasının yanında sanal ortamda müşterilerimize bu hizmeti sağlıyor olabilmemiz diye konuştu. Çalışkan, tüketicilerin ağırlıklı olarak temel gıda ürünlerini tercih ettiğini de sözlerine ekledi. Bu haber Market dergisinden alınmıştır.